-
-
Svar på tråden Utebliven mens trots ägglossning o inte gravid
-
Du är alltså på CD 37 ungefär nu?
Positivt test garanterar inte att du har ÄL, den kan ha kommit senare eller inte alls. Mensen förskjuts iaf inte av trons kraft. -
mortiscia80 - ja det stämmer, tror GD 36 eller 37..
det verkar bara så konstigt att jag inte skulle haft äl på dag 19 o 20 när jag hade glad gubbe. de senaste tre cyklarna har jag också fått glad gubbe dag 19 o 20 och sen har mensen kommit 13-14 dagar efter det så det tyder ju på att äl har varit när det varit glad gubbe förut..
tycker bara det känns så konstigt, hela cykeln känns konstig den här gången -
Bara för att du fått glad gubbe betyder det inte att ägget släppt. Den känner av stegring av LH-hormonet men betyder som sagt inte att du faktiskt ägglossat.
-
Positivt test betyder att ägglossningen är beräknad till ungefär ett dygn senare, men om du vore gravid så skulle du ev. kunna se utslag på stickan.Lisamalin skrev 2022-07-20 11:25:53 följande:
mortiscia80 - ja det stämmer, tror GD 36 eller 37..
det verkar bara så konstigt att jag inte skulle haft äl på dag 19 o 20 när jag hade glad gubbe. de senaste tre cyklarna har jag också fått glad gubbe dag 19 o 20 och sen har mensen kommit 13-14 dagar efter det så det tyder ju på att äl har varit när det varit glad gubbe förut..
tycker bara det känns så konstigt, hela cykeln känns konstig den här gången
Avvakta ett par dagar till och se om mensen kommer, eller ta ett nytt test.