• Anonym (Trött på allt…)

Orkar inte!!

Vet inte vart jag ska börja! Idag känner jag mig totalt värdelös, värdelös som förälder, värdelös som människa! Från att vi vaknade imorse har alla 3 barnen bråkat konstant, med varandra och med mig. Jag har skrikit till alla barnen och nästan slitit av mig håret! Jag väntar dessutom ett 4e barn som jag absolut inte har några känslor till/för. Tankarna har varit på det spåret att jag hoppas bebis inte följer med hem, att bebis dör och att vi åker hem själva.. hemskt, men det är exakt så jag känner. Jag orkar inte med mina barn jag har nu, jag orkar inte med mig själv och jag orkar inte med min man! Känslan att vara en stark kärnfamilj försvann när jag fick veta att min man varit otrogen. Jag trodde att vi skulle klara oss igenom skiten, men nej! Jag går sönder och jag känner att jag går sönder och våra barn blir drabbade.. Många gånger vill jag bara försvinna, försvinna från vad..? Familjen? Mina barn? Min man? Eller livet? Jag vet inte..

• Svar på tråden Orkar inte!!
  • Anonym (Igenkänningsfaktor)

Herregud så skönt att det inte bara är jag.... Har känt mig rätt värdelös vid ett flertal tillfällen idag, ungen driver mig till vansinne. Får väl skylla mig själv som inte tagit ut hen i lekparken idag för att springa av sig.

För det första, acceptera att du är mänsklig. Svår tanke men man måste försöka komma ihåg det. För det andra skulle du må bra av att lämna din man. Då får du antagligen mer avlastning än nu som det låter för då måste han ha dem själv ibland, utom bebis innan den blir större. Då kanske du orkar med den också. Hur tufft du än tror att det skulle vara så är det ändå lättare att bo en vuxen med fyra barn istället för en vuxen med fyra barn samt en vuxen som bara skitar ner och "aldrig" hjälper till att städa.

• Anonym (Ida)

Din man ville ha annan tjejs fitta. Han älskar ju dig ändå 

• Tow2Mater

Jobbar du inte? Skaffa förskola för barnen, och så bidrar du till er försörjning också så inte bara mannen måste jobba. Det ger dig även en inkomst ifall ni särar på er sedan.

• Anonym (A)
    Dexter dot com skrev 2022-07-19 17:33:02 följande:
    Sök hjälp så du får hjälp att reda ut vad du känner och hur du ska gå vidare.
    Instämmer
Svar på tråden Orkar inte!!