Sambo tafsar privat & offentligt
Min man blev också tio gånger värre när vi fick barn. Han var svartsjuk på barnet och svartsjuk på mig. Arg på mig för att babyn hellre ville vara hos mig (jag ammade plus att jag behandlade babyn mjukt och försiktigt medan min man försökte busa - med en pytteliten baby!) och för att jag sade nej till sex efter förlossningen. Arg på babyn för att den "lade beslag" på mig och tog all min uppmärksamhet.
Min man började smyga sig på mig och köra in handen i BH:n eller mellan benen på mig. Om jag blev arg, så kallade han mig tråkig och överkänslig.
Jag trodde det där var ett normalt manligt beteende, så jag försökte hitta sätt att hantera det. Gör inte som jag! På något sätt vänjer man sig även vid den sortens övergrepp, så han flyttade gränserna lite i taget när åren gick. Jag stannade, för vi hade ju barn tillsammans, och barn behöver sin pappa väl? Nej, inte den pappan. En man som dagligen begår övergrepp på sin fru, är inte en bra människa. När jag till slut förstod hur dåligt barnen mådde av pappans utbrott och respektlösa beteende även mot dem, då lämnade jag honom. Många år för sent!