Inlägg från: Anonym (Elin79) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin79)

Lillebror behöver ett namn

Jag gillar verkligen er smak på namn! August är en favorit och jag får absolut inga Piff och puff-vibes av den kombinationen!
    Några fler förslag;
    Agnes & Edvin
    Agnes & Olle
    Agnes & Albin
    Agnes & Ludvig
    Agnes & Sigge
    Agnes & Carl/Kalle
    Agnes & Viggo

• Anonym (Elin79)
    Svw skrev 2022-06-30 08:16:37 följande:

Av någon anledning går det inte att citera. Några tankar: 

Robert, Simon och Samuel känns lite för mycket 80-tal för mig. 

Fritjof, Gottfrid och Roland känns lite för konstiga ännu på barn för min smak! Kommer kanske om 10 år :) 

Gillar: Alvar, Herman, Harry, Olle, Edvin och Melker. Albin blir mellannamn då det ligger i mannens släkt :) 

Är lite känslig för smeknamn! Vi har ett mjukt efternamn. Vi testar ju såklart med både för- och efternamn men allt passar rätt så bra? tyvärr :) 

Bra att August inte låter som Piff & Puff! Måste visa min man era svar nu. 

Hur uttalar ni August? Jag säger Agust, men tror vi kommer ha släktingar som envisas med Auuugust. Men det kanske jag kan leva med! 

Jag säger också <agust> . Superfint!
  • Anonym (Elin79)
    Anonym (Lo) skrev 2022-06-30 22:10:30 följande:

Valter gillar jag. Tycker du varenda pojke heter det? Inte här där jag bor iaf, har en 6-åring och har inte stött på en enda Valter. De heter namn som Viktor, Björn, Frank, Oskar, Loke, Fabian, Nils, Folke, mm. Så att just Valter är mer vanligt än dina andra namnförslag känner jag inte igen. Gillar inte alls August. Ett av de fulaste namn jag vet. Jag hade valt Valter utifrån dina val och vad ni måste välja bort. 

Så olika det kan vara
    Vi har en tonåring på gatan som heter Valter samt ett barn på förskolan som heter så. 
  • Anonym (Elin79)
    Anonym (Lo) skrev 2022-07-01 10:45:08 följande:
    Ja det finns säkert regionala skillnader. Två st är ändå inte som att "varenda pojke heter det" 
    Absolut inte. Men det här är de vi har närmast. Vi hade en granne när jag var liten som heter det, han är väl 60 nu. Och jag vet fler. Men det är inga jag stöter på till vardags utan då är det dessa två. 
    Jag personligen är inte jätteförtjust i namnet men ligger det på topplistan så är det väl många som gör det
  • Anonym (Elin79)
    Anonym (Lo) skrev 2022-07-01 11:48:31 följande:
    Ja det är klart att namnet finns och att människor heter det. Det får man nog stå ut med. Tycker Valter är betydligt bättre än det gräsliga August. Hellre ett finare namn som någon enstaka annan heter än ett ovanligare fult namn. Men smaken är som baken. Tycker man det är ok med ett vanligt namn tycker jag dock Oskar är bättre, av ts förslag. 
    Håller med, Oskar är fint!
Svar på tråden Lillebror behöver ett namn