Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
Men det finns andra saker i samhället där kvinnor har det bättre än männen och då är det inget större problem tydligen.
Du är ju oförståelig här.
Om män ska tvinga kvinnor till barn ska män få exakt samma lidande som kvinnor av processen med. FETT less på att man bestämmer pver nåcot man själv aldrig behöver genomgå och lida av.
Är du man?
Jag hade själv en lätt graviditet men en pissförlossning som slutade i kejsarsnitt. Har ändå totalt sett genomgått en stor bukoperation, fått ett blodtryck som helt ballat ur efter graviditeten, min kropp är helt ändrad, jag har ont i ryggwn och i benet efter en foglossning som inte blir bra och mina hormoner och amningen har fått hela immunförsvaret att balla ur totalt.
Jag älskar mitt barn och jag får leva med de här problemen nog för alltid - men hade det också varit resultatet av en helt oönskad graviditet hade det ju varit livsstraff med på kroppen.
Jag skulle fortfarande vilja veta hur män i beslutande ställning om detta skulle agera som helhet om de fick uppleva exakt samma sak aom en kvinna som går igenom en graviditet. Attstå vid sidan av och säga att man ju hjälper till är så långt från samma upplevelse att det är ett hån. Det är som att jag skulle säga att jag förstår en krigsveteran för att jag sett Band of Brothers.
Förstår inte heller denna önskan att folk ska skaffa många barn som någon gåva. Världen är på väg mot katastrof av överbefolkning, att skaffa mer än två barn per par borde ju snarare diskuteras.