Anonym (,) skrev 2022-06-30 11:20:47 följande:
Jag gjorde inte abort och ångrar det än idag. Tar bra hand om barnet såklart men mitt liv blev fel, mannen var fel, och jag är ärligt talat rätt bitter över att jag inte kunde t.ex plugga när jag ville, kände det som ett övergrepp att behöva vara gravid etc etc.
Konsekvenserna kommer att förfölja mig ekonomiskt och känslomässigt resten av mitt liv.
Så absolut hade en abort varit bästa lösningen. Att bli mamma vid en tidpunkt då jag ville bli mamma skulle gett mig glädje, inte sorg.
Fast den perfekta mannen och det perfekta tillfället kanske inte hade kommit ändå. Det vet du inte. Nu HAR du ett barn i alla fall, och du slipper bli utlämnad till endast betald personal när du blir gammal. Eller tidigare, om du råkar ut för något som gör dig inkapaciterad. En ung person som man har ett starkt, naturligt band till, är en bra investering i livet!
Daniel X skrev 2022-06-30 11:21:45 följande:
Det verkar vara olika. Målsäganden i fallet med Jean Claude Arnault (Svenska Akademien) anmälde inte utan följde i stället med Arnault på en resa till Frankrike en tid efteråt. Och tog med sin dotter på resan.
I fallet med Julian Assange var målsäganden på fest med honom dagen efter och när Assange erbjöds nattlogi av en av gästerna, sade målsäganden "Nej, Julian ska sova hos mig".
Nej, det kan vara olika såklart!