Anonym (Wtf) skrev 2022-07-20 22:57:43 följande:
Det finns ett enkelt sätt att slippa bli förälder när man absolut inte vill eller är lämpad för det. Det är inte trolleri, utan kallas abort. Varför ska någon förvägras det som ett straff för sex?
Varför tycker du att ett 10-årigt våldtäktsoffer ska tvingas bli förälder? Var går din gräns för när abort är OK? En gravid 5-åring (ja, det har hänt). En 5-åring kommer inte att överleva en förlossning. Vilket barn har mest rätt att leva?
Allt liv är inte heligt. Vissa liv är mer värda att skydda och en född individ har större grepp om livet än ett embryo. Embryot måste, och ska, i vissa fall offras för att den födda individen ska kunna få ett bra liv, eller ens ett liv.
Det är ytterst få abortmotståndare som bryr sig om de oönskade barnen. Hur många barn har du hjälpt med husrum, blöjor, mat, kläder? Eller är det bekvämt att döma på bekvämt avstånd? "Du skulle inte haft sex, nu SKA du se barnet som en GÅVA!!!"
Det handlar inte om ett straff för sex utan att sexet ibland kan leda till oönskade graviditeter och då får man stå för konsekvenserna av det, genom att låta barnet födas. Det är inte ett straff utan en rimlig konsekvens.
10 åriga, eller ännu värre, 5 åriga våldäktsoffer som blir gravida är inte vanligt och det är inte heller det som är den vanliga anledningen till abort idag. Varför fortsätter ni alltid dra upp våldtäkt? Är det för att ni själva innerst inne anser att andra anledningar inte går att försvara moraliskt?
Sedan vet du inte ett dugg om vad jag gör för andra barn, och jag anser inte heller att man skryter om hur man hjälper andra människor som har det sämre. Det är dock ett mycket konstigt argument. Jag antar att man inte får vara emot kvinnomisshandel heller såvida inte man är villig att ta emot alla misshandlade kvinnor hemma och försörja dem?