Inlägg från: Confused87 |Visa alla inlägg
  • Confused87

BF MARS 2023

Nooja skrev 2022-09-11 18:55:01 följande:

Är de någon som börjat känna något i magen? 
    Känns så märkligt att gå runt alla dessa veckor och inte känna något i magen. 

När börjar man känna sig gravid?

Jag väntar också.. magen känns lite hårdare längre ner, som om jag hade konstant spända magmuskler. Men annars är det svårt att föreställa sig att det är en liten sprattlande krabat där inne Skäms
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-09-12 09:11:31 följande:
    Jaa, jag trodde jag skulle bli lugnare efter KUB då vi fick se lilla bäbis. Men jag är ju lika orolig nu som innan. Man går ju runt i ovisshet. 

Minsta lilla obehag eller känsla i magen så tänker jag att det är något konstigt.

Hur kommer man ifrån denna oro. =S
    Vad jag förstår så kommer man vara orolig för sitt barn resten av livet Tungan ute Vad man kan göra är väl att inse att det inte hjälper att oroa sig Glad så försöker jag tänka iallafall, man kan minimera risker javisst, men skit kommer hända ändå. Jag återkommer om jag lyckas sluta tänka katastrof-tankar överhuvudtaget Drömmer
  • Confused87

Är det fler än jag som har drömmar/mardrömmar? Om relationen, bebis osv. Ibland är jag nästan tröttare på morgonen än kvällen för att hjärnan gått på högvarv under natten Gråter 
    Har ni någon kvällsritual som kan få hjärnan att varva ner? Funderade på att börja med meditation, men har aldrig gjort det så vet inte hur jag ska börja..

• Confused87
    Nooja skrev 2022-09-30 11:29:30 följande:

När ska man börja känna rörelser i magen, går runt och bara väntar vilket är väldigt stressigt det oxå. 

Runt v 20 har jag hört men av fler även senare. Jag är i vecka 18, tycker att jag kan känna nå fladder men det är så svårt att avgöra om det är bebis eller bara min egen mage som för liv Tungan ute
    Vilken vecka är du i?
  • Confused87
    SabinaRos skrev 2022-09-30 16:33:14 följande:
    Jag är också i vecka 18, kände av något ?fladder? i gårkväll som jag tror var bebis. 🙈 Så spännande! Är det första barnet för dig? Andra här 🙋🏼?♀️ 
    Mysigt Hjärta ja det är första, så vet inte ens vad jag ska känna efter.. Skrattande
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-10-04 20:46:22 följande:
    Jag är I v19 (18+2). Men tror mig inte känt något ännu. 
    Blir förvirrad av hur man ska tolka veckor. När ni skriver 18, är de hela 18 veckor eller 17+ x
    Jag tänker att när jag säger att jag är i vecka 18, så är jag inne på den 18e veckan. Alltså att 17 HELA veckor har gått. 17+5 = 17 hela veckor och 5 dagar inne på 18e veckan Solig
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-10-05 06:50:20 följande:
    Spännande,  då är de typ 3 dagar mellan oss. Jag hoppas jag kan känna av bäbis snart. Går bara runt och väntar. Stressigt 
    Spännande! Skrattande
    Har hört flera som inte känt något förens efter v 20-21 så jag förväntar mig ingen spark än men såklart längtar jag! Solig
    Har ultraljud på tisdag, det längtar jag också till! Flört
  • Confused87
    AllIKnowSoFar skrev 2022-10-05 11:17:39 följande:

Jag börjar också bli otålig att känna bebisen nu... visst borde det va störst chans när man ligger och vilar? Glad Min moderkaka är i framvägg (iaf var den det när vi gjorde KUB) så jag kommer nog få vänta lite till, är i mitten av vecka 18 nu.

Jag har handen på magen nästan så ofta jag kan Oskyldig Gick in i ny vecka idag, min sambo är jättemorgontrött, men ändå ville han också ligga med handen på magen imorse för att känna om det kändes något medan jag läste i appen vad som händer med Liten Solig  har dock ingen aning vart min moderkaka befinner sig, kommer inte ihåg att hon sa nått på kub Obestämd har rul nästa vecka så får väl fråga då Tungan ute
    Är så spänd på hur en riktig spark kommer kännas, första barnet.. en liten människa växer där inne! Hjärta
  • Confused87

Tror verkligen jag kände Liten igår, kändes som när man åker i ett gupp fast nu låg jag stilla i soffan Tungan ute och inte riktigt så högt upp utan mer längre ner där Liten borde befinna sig.. ny känsla så därför tror jag Liten hade lite gymnastik där inne Glad 
    Vi ska ta reda på kön, vill veta så mycket som möjligt! Vi gjorde kub och jag funderade faktiskt på nipt också trots bra siffror, men någon måtta får det vara.. Oskyldig

• Confused87

RUL imorse, allt såg bra ut Hjärta och vi väntar en flicka Skrattande känns ändå som att man kan slappna av en del nu Solig

Svar på tråden BF MARS 2023