Inlägg från: Nooja |Visa alla inlägg
  • Nooja

BF MARS 2023

Confused87 skrev 2022-09-30 17:18:12 följande:
    Mysigt Hjärta ja det är första, så vet inte ens vad jag ska känna efter.. Skrattande
    Jag är I v19 (18+2). Men tror mig inte känt något ännu. 
    Blir förvirrad av hur man ska tolka veckor. När ni skriver 18, är de hela 18 veckor eller 17+ x
  • Nooja
    Confused87 skrev 2022-10-04 22:15:37 följande:
    Jag tänker att när jag säger att jag är i vecka 18, så är jag inne på den 18e veckan. Alltså att 17 HELA veckor har gått. 17+5 = 17 hela veckor och 5 dagar inne på 18e veckan Solig
    Spännande,  då är de typ 3 dagar mellan oss. Jag hoppas jag kan känna av bäbis snart. Går bara runt och väntar. Stressigt 
  • Nooja

Så är det hos oss oxå, handen på magen hela tiden. Har ännu dock inte känt av något. 

Vi fick inte heller veta hur moderkakan satt på KUB. Intressant att veta. Hört dock att om man ör lite större så kan de vara svårare att känna bäbis. Är lite rund från början så kanske dröjer innan jag könner något. 

Har också RUL nästa vecka. Spännande samtidigt som jag är stressad/nervös. 

Första barnet för oss också. 

• Nooja

Va mysigt, längtar tills jag oxå känner något. 
    Jag funderade oxå på att köra nipp trotts bra siffror men vet inte om jag skulle klara av att vönta på resultatet. Är så orolig och paranoid hela tiden, vill inte addera till det. 

Jag vill ju inte veta kön, men min sambo vill så vi funderar på att be om att få det på en dold lapp så kanske man kan göra något skoj. Kanske sånt ballong med färgad konfetti eller tårta med färgad innehåll. 

Vill dock inte gå händelser i förväg, är redan stressad över RUL nästa vecka. 

Hört att många tycker UL är mysiga och roligt då man får se bäbis, men jag är alltid så stressad för jag har katastroftankar hela tiden. 

• Nooja

Har också haft RuL nu. Allt såg bra ut. Började nästan gråta vid undersökningen.

Allt såg bra ut. Moderkaka i framkant, kanske därför jag inte kännt av något. Men en bäbis ligger där och myser

Vi vet inte kön men har fått det på en lapp som är undangömd. 

• Nooja
    AllIKnowSoFar skrev 2022-10-12 07:30:05 följande:

Grattis Nooja!! Vilken lättnad! Hoppas du kan slappna av lite mer nu Solig spännande med lappen, jag hade haft svårt att låta bli att kolla på den Tungan ute

Känner mig lite mer avslappnad, men längtar tills jag kan känna något där inne. Bäbis verkar vara väldigt lugn. 

Nu är det bara att vänta på att känna något antar jag. 

Lappen är väldigt lockande hahaha Drömmer
  • Nooja
    AllIKnowSoFar skrev 2022-10-13 13:46:17 följande:
    Vad bra! Jag har faktiskt känt bebisen nu Förvånad det var så obehagligt haha! Kändes verkligen som en fisk som vände runt... ingen tvekan vad det var i alla fall. Hoppas din börjar slå volter snart också!
    Ååh va roligt, grattis. Måste varit en speciell känsla. 

Jag väntar fortfarande. Hoppade det händer snart. 
  • Nooja
    AllIKnowSoFar skrev 2022-10-21 15:48:28 följande:

Nu har vi också haft RUL, och allt såg bra ut! Hjärta Barnmorskan tror det är en flicka därinne Skrattande 
    gällande begagnat kommer vi inte köpa någonting nytt till bebisen förutom babyskydd, av precis den anledning som Rosahimmel86 skriver Solig 

Ååh va härligt att höra att allt gått bra. Grattis. Solig
  • Nooja
    Confused87 skrev 2022-10-30 07:22:31 följande:

Håller med er gällande nytt babyskydd. Känns bara lite hopplöst att försöka köpa ett Skrikandes 
    Vi hade bestämt oss (trodde vi) för ett märke som har en snurrbar bas, väldigt praktiskt enligt bekanta när det är dags för nästa stol. Men alla tycker så olika.. en annan bekant tyckte ett annat märke då det var det enda där stol 2 skulle hålla ända tills barnet var 6-7 år istället för ca 4 år som de andra gör. Dock tyckte försäljaren i butiken när jag frågade om detta märke att de reglerna inte kommer gälla nästa år och testerna kommer bara bli godkända av märkena de hade i butiken..
    Jag blir knäpp, hur väljer man? Gråter

Du får jätte gärna säga till vart ni landar för jag håller på att få panik. Hahahah kan verkligen inget om detta och ALLA mina bekanta har haft olika så kan inte avgöra vad som är "bäst" 
  • Nooja

Det börjar bli lite stressigt, tiden rusar förbi. Ändå mkt att tänka på och införskaffa innan det är dags. 

Har ni tips på var man bör prioritera första tiden så man inte börjar köpa saker hejvilt? 

Snabb frpga gällande rörelser, känner ni av bäbis mer nu eller är det fortfarande diffusa rörelser då o då? Jag är fortfarande osäker om jag känt av bäbis, men ibland kan jag köpa något långt ner i magen  men är osäker. Fick dock lyssna på hjärtljud hos barnmorskan förra veckan. Solig

• Nooja
    Confused87 skrev 2022-11-02 07:34:24 följande:
    Vi köpte barnvagn igår! Skrattande kan inte säga vad som är mer prioriterat för det har bara blivit så.. Drömmer nästa "viktiga" på min lista är babyskydd och spjälsäng. 
    Nu när jag känt en riktig buff och vet hur det känns kan jag även anta att vissa fladder också är lillan. Kan hända att det även är jag, men det är en lite speciell känsla ändå när de där sparkarna kommer även om jag inte känner dom utanpå magen Solig så, fortfarande diffusa ibland, men jag är ändå rätt säker på att det är hon som lever loppan där inne Skrattande
    Mysigt med hjärtljud! Jag längtar till det också, såg henne på RUL men ska bli mysigt att få höra också..
    Va roligt med inköp av barnvagn, jag håller på att kolla runt som ett tok. 
    Vilken modell blev det? 
    Fundera på att avvakta lite tills Black Friday för att se om det dyker upp några bra erbjudanden. Cool
  • Nooja
    Confused87 skrev 2022-11-07 09:35:56 följande:
    Emmaljunga Nxt90f Skrattande 
    Tänkte också vänta till Black friday för det andra Solig men hittar jag en spjälsäng med dropside för en billig peng på Marketplace så Oskyldig
    Var och kika på vagnar i butiken idag, vi kikade oxå på Emmaljunga. Dom kändes bra och rediga. Tittade oxå på Britax. 

Ska nog vänta tills black Friday och se om det dyker upp några erbjudanden. 

Så mkt att tänka på just nu Drömmer
  • Nooja

Ååh va härligt det låter med känna rörelser. 
    Jag känner fortfarande inget mönster, tror mig känna något någon enstaka gång. Vet inte om Det beror på att moderkaka är i framkant. Det är en stressfaktor för mig fortfarande. 

Försöker att fokusera att känna något varje dag iaf, hur defust det än är. Hoppas det kommer igång snart. Men magen växer

• Nooja
    Confused87 skrev 2022-12-03 14:59:06 följande:

Hur går det för er alla? Glad
    Gick in i v 27 idag. Diverse gravidkrämpor börjar definitivt ta mer plats.. Skrikandes men även de mysiga puffarna och drömmar om framtiden Hjärta
    Har börjat fundera mer detaljerat på själva förlossningen, mer specifikt hur min partner kan vara mitt stöd. Ska gå en profylax kurs i januari, men hur kan man annars förbereda sig på något vi aldrig varit med om förut? Jag vet inte ens hur jag kommer reagera på smärtan Drömmer någon som har nå tips?

Det rullar på, man känner att man börjar bli tung. 

Tycker att jag känner av lite rörelser nu, men fortfarande väldigt diffusa. 

Det är super spännande, har oxå börjat tänka på förlossningen. Jag har till och med pratat med mina föräldrar att om jag får ha med mig 2 personer så kommer en av dom vara med. Hahahaha då hoppas jag att man får lite stöd av erfarna personer.

Vi ska börja med våra gruppträffar hos vår BM mottagning snart så det är spännande. 

Har ni börjat eller är med i någon sådan grupp? 
  • Nooja

Hej,

Känns som att det var länge sen man skrev i denna tråd. 

Hur har det gått för er? 
    Själv känner man sig väldigt tung och orkar knappt med något. Börjat även känna av molvärk/mensvärk.  Vet inte rukrigt vad det ör, undra om det är typ förvärkar eller om bäbisen fixerat sig. Men det är lite små jobbigt. Hoppas de släpper snart. 

Hur mår ni andra?

• Nooja

Ja tyngdkänslan är jobbigt. Känner lite mer ömhet och molvärk, är också inne i v 33. 

Jag har fått massor med saker så har inte köpt själv. Men jag ska köpa vagn och babyskydd samt spjälsäng. Tänker jag ska köpa nu när jag har lön för sen lär man leva pank Drömmer

Vår BM mottagning erbjuder gruppträffar där vi går igenom olika områden och får ställa frågr. Vi har haft två träffar förlossning och relationen har vi pratat om. Tror nästa är amning och tiden efter födsel. 

BB väskan tog jag fram igår och lade ner vissa saker, tänker det är bra att börja med den iaf. Vet dock inte vad jag ska packa ner förutom ombyten och några kläder i olika storlekar. 

• Nooja

Jag la oxå en beställning nyss, dock på tvättmedel och amningsinlägg. Mitt mål är att amma men vi får se hur de går. Kollade runt på vad för tvättmedel som är bra för barn. Så att jag kan tvätta allt som ska tas med i BB-väskan. 

Kan man använda en sån örontermometer på små barn? Eller bör jag också satsa på en panntermometer? Tips? 

Vi har oxå kikat på ett babyskydd som är roterbart. Hört att det är väldigt uppskattat nör man ska sätta i och plocka ur barnet. 

Har en del viktiga saker att köpa men vill hålla mig lite till även om jag egentligen borde köpt allt långt innan. 

• Nooja

Jag tycker också detta är svårt. 

Första graviditeten för.mig så jag har inte så jätte bra koll på vad som är bäst men har tänkt som dig. 

Jag jobbade så att mina semster dagar skulle räcka tills BF och sedan tar jag f-ledighet efter det. Beror på när bebisen bestämmer sig för att komma självklart men kändes bäst att planera f-ledigheten från BF dagen och semster innan dess. 

Dessutom får man väl nya semsterdagar i början av april. Så sen kan man göra uppehåll i f-ledigheten och ta semster mitt i och på så vis sparar på dagar. 

• Nooja

Stort grattiiissss, 
    Va härligt med att lillan är ute nu. Hoppas ni mår bra. 
    Varje förlossning är unik. Viktigast att ni mår bra. 

Vi väntar fortfarande spänt. Passerat BF nu snart 1 vecka. Hoppas bäbis kommer snart, så kanske stressen släpper. 

Ta han om er nu och åter igen Grattiiisss {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BF MARS 2023