Inlägg från: kast21 |Visa alla inlägg
  • kast21

Tonåringar som bara är hemma

Har 2 tonåringar 15 on17  som har helt kommit utanför det sociala livet utanför skolan. Verkar som de helt enkelt är nöjda att bara vara hemma. Den äldste spelar mycket dator med några kompisar. Den yngre hänger mest med mig.
    Nu inför midsommar ( o andra storhelger) skapar detta en oerhörd stress för mig. I min värld så är man social och träffar vänner men mina ungdomar kommer att sitta här hemma medans vi föräldrar går på midsommarfest. Det känns inte det ska vara så.. De tar ingen egen kontakt förutom då i dataspelandet.. 
    Är det någon mer här som har det likadant? 

• Svar på tråden Tonåringar som bara är hemma
  • kast21

Sant? men det känns som om de missar allt kul liksom! eller är det vansinnigt kul att hänga med oss här hemma!  :) Kanske problemet ligger mest hos mig själv.. Andra typer av undgomar nuförtiden än när man själv var tonåring..

• kast21

Tack för alla svar
    Det blev en ganska ok midsommar trots ångest hos mig.. 

vi firade med familjen på lunchen. Sedan var 15-åringen med en stund på festen ?
    Senare Båda hemma .. en vid datorn med en kompis o den andra vid tv:n.
    Känslan kvarstår att storhelger är skitjobbiga för mig som som har svårt att acceptera att mina fina ungdomar har inte har något socialt sammanhang förutom skola o gaming.
    Den yngre mår sämre av det än den äldre..hur jag kan hjälpa vet jag inte..

• kast21

Båda jobbar hela sommaren. Det är fritiden som jag är bekymrad över samt vänskapsrelationer som metadels är på nätet. Vid storhelger blir det extra tydligt att de saknar kompisar att träffa irl.

Svar på tråden Tonåringar som bara är hemma