• Anonym (Lesse)

Inte berättat att jag är alkoholist

Hej, 

jag har inte berättat för min partner att jag är alkoholist. jag vill så gärna kunna vara normal och dricka ett glas vin då och då men jag kan inte det. Spårar alltid ur. Tänk om hen lämnar mig om jag berättar? 

• Svar på tråden Inte berättat att jag är alkoholist
  • Anonym (Eh)

Märker inte din partner detta redan? 

• Anonym (Folk är ofta ok med det)

Människor i allmänhet är vad jag märkt rätt tillmötesgående med det. Nej tack jag är alkoholist till erbjudet glas vin osv. Var livrädd att berätta detta för min numera make när vi dejtade att jag hade missbruk med både alkohol och narkotika bakom mig, men jag bara sa det ändå.

Upplever att folk är förstående i allmänhet om man säger detta rent ut. nej tack jag är alkoholist tex. Då kommer de inte erbjuda alkohol igen och respektera det.

Man måste ju ändå berätta det förr eller senare ändå, så lika bra att göra det. 

• Anonym (Lesse)
    Anonym (Eh) skrev 2022-06-21 18:26:17 följande:

Märker inte din partner detta redan? 

Hur ska hen märka det?
  • Guldnovan
    Anonym (Lesse) skrev 2022-06-21 18:31:50 följande:
    Hur ska hen märka det?
    Det märks.....oftare än du tror. 
    Säg  bara som det är, hon behöver veta för att kunna bestämma om det är något hon vill vara en del av..
  • Anonym (Lesse)
    Guldnovan skrev 2022-06-21 18:35:43 följande:
    Det märks.....oftare än du tror. 
    Säg  bara som det är, hon behöver veta för att kunna bestämma om det är något hon vill vara en del av..
    Hur då? 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Lesse) skrev 2022-06-21 18:31:50 följande:
    Hur ska hen märka det?
    Dricker du inget alls när du träffar hen? Dricker din partner trots att du inte dricker? Har hen aldrig frågat varför du inte dricker?
  • Anonym (Lesse)
    Anonym (Q) skrev 2022-06-21 18:40:08 följande:
    Dricker du inget alls när du träffar hen? Dricker din partner trots att du inte dricker? Har hen aldrig frågat varför du inte dricker?
    Jo jag dricker med min partner. 
  • Anonym (Folk är ofta ok med det)

Är du alkoholist skall du naturligtvis inte dricka alkohol alls. Glöm det där om att kunna ta sig ett glas vin som alla andra, för du är inte som alla andra. 

Alkoholfritt för dig är vad som gäller.

• Anonym (Lesse)
    Anonym (Folk är ofta ok med det) skrev 2022-06-21 19:27:56 följande:

Är du alkoholist skall du naturligtvis inte dricka alkohol alls. Glöm det där om att kunna ta sig ett glas vin som alla andra, för du är inte som alla andra. 

Dricker du aldrig alkohol? Inte ens ett glas? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Folk är ofta ok med det) skrev 2022-06-21 19:27:56 följande:

Håller med
Svar på tråden Inte berättat att jag är alkoholist