19977 skrev 2022-06-09 21:03:29 följande:
Min situation är ganska lik din, är dock bara i vecka 4+5 idag.
Men kände av lite symptom kring BIM, fick en nidblödning och lite ömma bröst samt att min ansiktsrengöring började lukta spya, hade även stickningar i underlivet ibland. Men nu de senaste 3 dagarna så har ALLT försvunnit verkligen. Så jag undrar om jag inte bara har inbillat mig plus på stickan? Haha.
Men jag försöker utgå från att jag ska lita på min kropp och att den är gjord för detta och om det är ett friskt barn så kommer den klara sig hela vägen och om inte så har naturen sin gång. Det hjälper ju tyvärr inte att oroa sig, och som någon annan skrev här i tråden så kan man fortfarande bli orolig igen redan samma kväll efter ett ultraljud. Jag tror att vi människor alltid kommer att sträva efter det bättre och perfektion, vi nöjer oss liksom inte trots att vi ser ett tickande hjärtat på ett ultraljud om våra symptom minskar därefter. Vi hittar alltid något nytt att oroa oss för, förändra i livet eller något nytt att klaga på, alltid nya problem.
Men jag skulle också kunna tänka mig att göra ett tidigt ultraljud för att slippa få besked om missed abortion i vecka 13 typ, det hade ju såklart känts ?onödigt? att vara gravid så länge med ett dött foster.
Vet inte om detta var till någon pepp direkt haha men jag tror inte att en symptomfri graviditet behöver vara sämre. Har iförsig läst att det är en liiiiten större chans för en lyckad graviditet om man är illamående, men jag tror lite också att de flesta som mår illa försöker trösta sig själva och intala sig att ?om jag mår såhär illa så är jag VERKLIGEN gravid? och så sprider det sig i samhället och blir som en norm för att man SKA må illa som gravid.
Sen tänker jag även att OM man skulle få missed abortion, så tror väl kroppen fortfarande att man är gravid, men fostret kommer inte ut som ett missfall bara. Det innebär ju att kroppen antagligen producerar alla hormoner i samma grad som om fostret/embryot skulle leva? Och då borde man väl per automatik ha kvar alla symptom som illamående trots att fostret är dött? men det kanske inte funkar så, vad vet jag hehe? men Därför tänker jag att om graviditetssymptom försvinner plötsligt så har det inte att göra med att fostret har dött, såvida det inte kommer ut i ett missfall då såklart.
Det är väl kanske mer vanligt än vad man tror att symptomen försvinner eller kommer och går utan att det behöver betyda något. Dock är man ju så inställd på att man ska ha massa symptom då man läser ex här på fl där måååånga har massor av symptom då man precis plussat. Försöker tänka att det faktiskt inte betyder något att symptomen försvunnit och försöker njuta av att jag än så länge mår bra! Som du säger, kroppen vet vad den gör och blir det missfall /MA så blir det och inte någonting man kan göra åt saken...
Jag fick en tid för vul den 13/6, då kommer jag vara i 6+3. Hoppas få se en normal grav och förhoppningsvis ett tickande hjärta