Inlägg från: Anonym (Större utredning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Större utredning)

Barnet går på husdjuren

Spontant så låter det som om dottern börjar utvecla psykopatiska tendenser. Barn börjar att ge sig på djur och känner ingen skam eller skuld. Då barnet är väldigt beräknande och gör saker när hon vet att ingen ser är en röd flagga.

Det är inte heller ovanligt att de även ger sig på sina svagare syskon. Att ni måste ha lås på dörrar för att hålla andra säkra är een största röda flaggan.

Ge bort djuren!!
    De utvecklar ångest och om de gör på sig när barnet kommer så är chansen liten att de kan bli bättre i ert hem.
    Djur kan inte gå undan som människor och för deras bästa så måste de ut nu!!

Ger en länk på hur man upptäcker psykopatiska drag på just barn.

Anonym (TS) skrev 2022-06-07 20:00:28 följande:

Tack för videon, ska kolla in den ikväll. För det är just det jag är livrädd för..
    Djuren som är kvar skyddas i väntan på nya hem, förhoppningsvis tar det inte för lång tid.

Den här filmen visar hur det kan gå om barnet inte får hjälp från ung ålder.

Länkade fel video, der var denna jag tänkte på.
    Flickan dödade ett djur, jagade sina syskon med kniv.

Om jag var du så skulle jag försöka filma när hon gör saker som går över gränsen. Då kan du visa psykologen svart på vitt vad ni och djuren råkar ut för. Det kanske blir fart i rumpan på dem och de inser där och få att ni måste ha hjälp här och nu. Risken är att de kanske inte tar er på alvar och skickar runt er för att testa saker.

Anonym (Stina) skrev 2022-06-09 07:11:24 följande:

Jag förstår inte varför du tjatar om att filma barnet. TS behöver inte samla ihop några bevis. Det är inte en rättegång det handlar om utan att få rätt hjälp. 

Du kan heller inte säga något alls om att det nog låter som psykopati osv osv. Det är amerikanskt dravel du länkar till, inte seriösa fall. Barn med psykoser och som upplever svåra trauma kan OCKSÅ utveckla ett sådant beteende som TS beskriver. Då finns det behandling att få medan det inte finns behandling för psykopati. 

sen undrar man ju lite hur du tänker när du sitter och berättar för en uppenbart instabil människa vara tillvaro är
    helt kaotisk att hennes barn nog är psykopat. Du har inte funderat på vad det kan leda till? 

Att filma när barnet är hemma och gör saker som att tex ge sig på djuren m.m hjälper till att få hjälp.
    Många barn skärper till sig när de vet att de ska prata med en " doktor:" Många inom BUP kan även vifta bort oron och säga att de ska testa olika saker under en längre tid.

Om de visar på film vad barnet gör så får de lättare samt snabbare hjälp. Hela familjen behöver hjälp och stöd och läget är så akut att de inte kan vänta och se om saker blir bättre. Att få hjälp via Psykiatrin och BUP är inte det lättaste och många föräldrar pratar dagligen om att de inte får rätt hjälp.

Det jag länkade är på riktigt!
    Om du ser Dr Phil delen som är 40 minuter lång så inser du att barnet började med samma beteende när hon var riktigt ung. Det hände något och hennes BETEENDE BLEV VÄRRE JU ÄLDRE HON BLEV. 

Hade flickan fått rätt hjälp från början så hade inte hon och familjen behövt att må så dåligt. Hon mår tydligen mycket bättre i dag tack vare hjälpen hon fick.
    Föräldrarna sökte hjälp i flera år men de fick inte den hjälpen de behövde.
    Anonym (Stina) skrev 2022-06-09 19:32:32 följande:

Du kan inte uttala dig om eventuell psykopati bara utifrån det som står i tråden. Eftersom beteendet har kommit plötsligt under de senaste månaderna kan det vara helt andra anledningar till barnets beteende. Med tanke på det TS skriver om sina egna problem, samt det faktum att hon inte verkar ha gjort något alls för att komma till rätta med beteendet utan istället fyllt hemmet med djur, skaffat fler barn, inte gjort sig av med djuren, inte förhindrat ideliga kvävningsförsök av ett spädbarn så skulle jag säga att det visst kan handla om föräldrarna. Om mitt barn plötsligt började bete sig såhär hade min första tanke varit att något hänt henne.  TS verkar istället fundera på autism, som inte har något med de här beteendena att göra. 

Jag tycker folk i tråden ska tänka efter lite innan de skriver. Det är en människa med uppenbara problem och som skadar sig själv. Hon verkar inte få rätt hjälp för sin familj. Vad tror ni det finns för risker med att säga till en sådan person att barnet nog är psykopat? Tänk efter lite och bete er ansvarsfullt. 

Det brukar vara något stort eller något traumatiskt som händer som gör att barnet börjar på den psykopatiska banan. När traumat har hänt det är då som de psykopatiska DRAGEN kommer. Att hon har gått en bror och sedan sett att hennes mamma mår dåligt fan vara en kombination av trigger. Då DRAGEN är väldigt oroväckande  så räcker det inte enbart med samtal.

Efter traumat som de varit med om då börjar de ge sig på djur. Flickan stänger in sig själv med djuren så att ingen ser. Det är väldigt beräknande. Hon visar ingen ånger att hon skadar djuren. Enbart där har vi två röda flaggor, att hon sedan ger sig på sin bror är ett tredje rött flagg.
    De med psykopatiska drag eller de med ren psykopati börjar då här för att sedan bli värre när de blir äldre.

Då barnet har de här beteendet så måste man ta fram boken om psykopatiska beteenden och se vad för hjälpmedel och stöd blir bäst.

Se det så här, du lider av svår hosta och går till doktorn.
    Hos doktorn så får du ett samtal och sedan går du åka hem med piller som ska lindra hostan. Du tar pillren och har fortfarande hosta efter tre veckor. 

Hade doktorn istället gjort en undersökning direkt du kom dit så kunde du få rätt medicin och konkreta tips på att lindra hostan.

Barnet mår väldigt dåligt och då det är ovanligt med barn som skadar djur utan att känna ånger så behöver de på BUP en annan strategi. Samtal och lekterapi som brukar hjälps barn dom mår dåligt kommer inte att räcka på långa vägar.

Barnet behöver ett korttidsboende och det brukar ta lång tid innan ett barn kan få plats. Om de visar hur flickan uppför sig på film så blir det lättare för personalen på BUP att hitta rätt personer som kan finnas med och stötta.
    Tow2Mater skrev 2022-06-10 17:36:49 följande:
    Dr Phil har mycket sevärt.
    En avlägsen släkting hade ett barn (lite äldre än TS barn dock) de fick vakta dygnet runt, så han inte tog livet av foräldrarna. Tragiskt. Så det måste tas på allvar som en mojlighet.
    Håller med det du skriver och fortsätter samtalet.

Har man drag så blir det även enklare att se vad man ska göra för tester. Man måste börja någonstans och börjar man i fel ände eller måste testa sig fram så dras allting ut.
    Om jag har ont i tex foten och går till doktorn så är det dumt om de i första hand undersöker öronen.
Svar på tråden Barnet går på husdjuren