LFF skrev 2022-06-07 14:12:10 följande:
Självklart kommer du bli mer och mer trygg i din mammaroll
Alla är vi osäkra ibland, annars hade man inte varit mänsklig. Med dotterns hud, tänk hur du gör med din egen så blir det säkerligen bra. Och varje gång du oroar dig för något, tänk "är det akut eller kan jag avvakta 24 timmar och se vad som händer"? Det brukar lösa det mesta så länge liten är opåverkad.
Här "roade" vi oss med nässelutslag pga nötmix i lördags men med hjälp av kylbalsam och allergitabletter gick det bra. Andningen var inte påverkad, därav inget sjukhusbesök och vi har planerat in en ordentlig allergiutredning till hösten (just den sonen är pollenallergisk sen innan och vi har märkt av att han reagerar på mer än björk som han är diagnostiserad för). Som tur är så är han ju 8,5 år nu så det är lite enklare än med små pyren.
Tack.
Jag försöker göra precis så - pausa, ta ett steg tillbaka och titta på helheten. Jag tror ju mitt barn bara ärvt min allmänna känslighet. Jag är inte allergisk mot mycket alls, däremot är jag begåvad med en hy som lätt blossar upp, får utslag, kvisslor, torrexem och liknande. Men för egen del kan jag ju känna om nåt kliar, eller så. En liten som inte är bra att förklara små skillnader är det knöligare med.
Men försöker hitta en lagom nivå på allt, vill verkligen inte bli den där över-oroliga mamman som får panik av ett myggbett.