Väldigt tidig mens?
Hej!
Någon som har erfarenhet av att mensen kommer väldigt tidigt i förhållande till ägglossningen en månad?
25/5 fick jag positivt utslag på ÄL-test samt att jag hade rejäla känningar i kroppen, så jag är 99 procent säker på att jag hade ÄL sent den 25/5 eller någon gång den 26/5. Innan 25/5 var alla tester negativa.
Igår, 11 dagar efter positivt test (dvs typ 10 dagar efter ägglossning) börjar jag blöda? Har inte haft minsta tecken på mens, utan jag upptäckte det när jag gick på toa. Blödde normalt och fick lite mensvärk i typ 1-2 timmar sen blödde jag sparsamt och tillslut ingenting alls på kvällen. Men imorse när jag hade vaknat blödde jag igen när jag gick på toaletten. Men ingen mensvärk alls idag.
Tog ett gravtest igårkväll som var negativt, så jag ställer mig in på att det här är mens. 6:e försöket åt skogen!
Igår, 11 dagar efter positivt test (dvs typ 10 dagar efter ägglossning) börjar jag blöda? Har inte haft minsta tecken på mens, utan jag upptäckte det när jag gick på toa. Blödde normalt och fick lite mensvärk i typ 1-2 timmar sen blödde jag sparsamt och tillslut ingenting alls på kvällen. Men imorse när jag hade vaknat blödde jag igen när jag gick på toaletten. Men ingen mensvärk alls idag.
Tog ett gravtest igårkväll som var negativt, så jag ställer mig in på att det här är mens. 6:e försöket åt skogen!
Men är det någon som har erfarenhet av eller vet orsaker till att mensen kommer så tätt efter ägglossning?
Hade jag inte fått positivt på ÄL-test hade jag väl avfärdat detta som en kort cykel och att jag missade ÄL, men nu hänger jag inte riktigt med här?