• Anonym (C)

Hur länge väntade ni innan ni gick vidare?

Ja, som rubriken lyder, hur länge väntade ni med att gå vidare efter en separation?

Jag och min före detta sambo avslutade vår relation för 2 månader sen efter flera år tillsammans, och denne har redan träffat en ny, långt innan separationen har jag fått höra i efterhands som inte gör någon skillnad idag.

MEN, jag har svårt för att gå vidare själv! Har under tiden träffat och skaffat nya vänner, haft kul, rest, jobbat på mig själv osv. Men får ändå dåligt samvete när jag pratar med det motsatta könet, även när jag inte har några intentioner. Försöker intala mig själv till att min f.d. redan gått vidare, så det borde inte spela någon roll. Men mitt samvete stoppar mig!

Vill så gärna skaffa tinder, inte för att ligga, men för att komma ut och träffa nya människor. Tänker att det kanske krävs att man träffar några innan samvetet släpper. Men kommer inte längre än att ladda ner appen..

• Svar på tråden Hur länge väntade ni innan ni gick vidare?
  • Anonym (1 år)

1 år väntade jag, har en kvinnlig kollega i samma sits (fast var ett halvår för henne), så vi testdejtade varandra för att öva på dejt med någon man känner sig bekväm med. Det var hennes idé, och det var en bra idé för det blev så bekvämt att vi fann varandra under testdejtandet.   

• exandthecity
    Anonym (1 år) skrev 2022-06-03 01:06:27 följande:

1 år väntade jag, har en kvinnlig kollega i samma sits (fast var ett halvår för henne), så vi testdejtade varandra för att öva på dejt med någon man känner sig bekväm med. Det var hennes idé, och det var en bra idé för det blev så bekvämt att vi fann varandra under testdejtandet.   

Kul upplägg och grattis till att det verkar ha varit lyckat.
    Hur många test-dejter ska det gå man innan test-ligger med sin test-partner??
    Svar på trådstarten: Omgående efter tillträde på nya bostaden. Dessförinnan inget IRL (medans vi bodde kvar under samma tak).

• Anonym (Freja)

Varför ska man dränka sig i sina sorger ? Jag börjar dejta direkt efter uppbrott 

• Anonym (Ons)

Gick ut rätt hårt direkt med några ons, bra för min självkänsls

Tog sen några år innan jag börjadr letade efter något långsiktigt. Behövde tiden för att hitta mig själv och komma fram till vad jag ville

• Anonym (Tänk om :))

Känner du så har du inte blivit attraherad av nån än på rätt sätt, för då kommer dom där känslorna vara som bortblåsta :)
    Tycker inte du ska skaffa Tinder, fokusera inte på att du ska dejta och ska träffa någon, då gör du bara automatiskt motstånd motbudet och kommer gå på massa dejter med killar du inte blir intresserad av. Vilket kan få ditt ex att se bättre ut i jämförelse.
    Engagera dig istället i massa kul, passa på att jobba skitmycket och visa framfötterna på jobbet, passa på att boka upp massa kvällar med andra bekanta, både utekvällar och mysiga kvällar hemma med vin, musik, prat osv. Det är så man går vidare, Och sen kommer du bli kär utan att leta. Tro mig, det kommer snart. Utan Tinder, utan att du försökt. Medans du lever ett roligt och händelserikt, socialt liv vilket kommer vara attraktivt. Till skillnad från nån som saknar sitt ex och kämpar med att gå på massa dejter. 

När som helst när du börjat ha roligt och vara upptagen och du glömt bort att tänka på ditt ex, så kommer du lägga märke till en spännande granne, en snygg kille på ICA, en kille på kvällskursen som får det att pirra i magen varje vecka. 

• Anonym (me)
    Anonym (1 år) skrev 2022-06-03 01:06:27 följande:

Det där måste har varit det smartaste man kan göra om man är intresserade av någon...

Den som kom på detta är min idol :)
Svar på tråden Hur länge väntade ni innan ni gick vidare?