• elelel

Blödning vecka 7, snälla hjälp

Hej

Efter 2 missfall/kemiska graviditeter som båda kom igång på BIM plussade jag äntligen igen i slutet av april. Är/skulle vara i 6+5 idag.

Var på ett tidigt ultraljud förra veckan och fick för första gången se ett litet litet hjärta picka och för första gången vågade jag tro på att det här kanske är vår lilla regnbågsbebis. Vi har inga levande barn.

Igår satte jag mig på toaletten och då började jag blöda, det forsade ut klarrött blod ner i toaletten. Inga klumpar, inga koagler. Blödningen fortsatte som en mensmängd i 2-3 timmar, sedan avstannade den helt. Nu idag har jag fått bruna stänk på bindan bara, ingen ny blödning och inte heller några klumpar förutom en liiiiten klump direkt när jag klev upp men det var 100% bara koagulerat blod. Har inte heller haft ont, mina andra mf har jag legat dubbelvikt av smärta men inte en tillstymmelse till smärta denna gång.

Har fortfarande symtom, inte haft så mycket symtom denna graviditet men de få jag har är kvar. Såklart finns ingen gynakut i närheten och jag antar att jag får böna och be för ett ultraljud imorgon när gynmottagningen öppnar. Har någon varit med om liknande?? Hur gick det för er?? Jag är så orolig och förstörd då vi kämpat för att bli gravida, jag har PCOS och ägglossningen kommer inte ofta..

• Svar på tråden Blödning vecka 7, snälla hjälp
  • Jag är bara jag

Hände mig med. Hade haft 4 m.f innan och var tvärsäker på ett 5:e pga mängden blod, men det gick bra- och barn blev det! Jag blödde en vecka, hade binda 2 dagar, resten trosskydd. Skillnaden var att jag inte hade nåt ont och blodet var mer "rent", dvs inget slem och inga klumpar till skillnad mot missfallen.

• Maymom

Det låter ju som ett missfall. Men det finns ju även de som blött utan att det hänt nåt. 
    hoppas det går bra, och försök att tänka på annat. Går ju ändå inte att göra nåt åt tyvärr.
    ta ett graviditetstest om ett par veckor och prata med bm utifrån det.

• kattnos
    elelel skrev 2022-05-22 15:55:21 följande:
    Blödning vecka 7, snälla hjälp

Hej

Efter 2 missfall/kemiska graviditeter som båda kom igång på BIM plussade jag äntligen igen i slutet av april. Är/skulle vara i 6+5 idag.

Var på ett tidigt ultraljud förra veckan och fick för första gången se ett litet litet hjärta picka och för första gången vågade jag tro på att det här kanske är vår lilla regnbågsbebis. Vi har inga levande barn.

Igår satte jag mig på toaletten och då började jag blöda, det forsade ut klarrött blod ner i toaletten. Inga klumpar, inga koagler. Blödningen fortsatte som en mensmängd i 2-3 timmar, sedan avstannade den helt. Nu idag har jag fått bruna stänk på bindan bara, ingen ny blödning och inte heller några klumpar förutom en liiiiten klump direkt när jag klev upp men det var 100% bara koagulerat blod. Har inte heller haft ont, mina andra mf har jag legat dubbelvikt av smärta men inte en tillstymmelse till smärta denna gång.

Har fortfarande symtom, inte haft så mycket symtom denna graviditet men de få jag har är kvar. Såklart finns ingen gynakut i närheten och jag antar att jag får böna och be för ett ultraljud imorgon när gynmottagningen öppnar. Har någon varit med om liknande?? Hur gick det för er?? Jag är så orolig och förstörd då vi kämpat för att bli gravida, jag har PCOS och ägglossningen kommer inte ofta..

Det är ju väldigt svårt att säga - men jag hade precis likadant som du, fick en blödning i v 7+0 som pågick i 2-3 timmar, jag hade mensvärk och det kom lite klumpar men sen avstannade det hela och jag hade bruna flytningar i några veckor. Fick inte komma in på VUL då jag inte hade ont längre och hade ingen lust att betala för privat VUL. Så det var lite tunga veckor fram till ultraljudet i v 12 men jag hade tagit (lite för många) grav.test som alla var positiva och jag hade fortfarande symptom (är dock ej en som mår illa) och ultraljudet såg vi en frisk krabat i precis rätt storlek. Så det KAN gå bra, men kan förstår att det känns jättejobbigt nu. Jag håller tummarna!
    BF 7/6
Svar på tråden Blödning vecka 7, snälla hjälp