Inlägg från: EbbaStina |Visa alla inlägg
  • EbbaStina

Bokade direktflyg till usa, måste nu byta i Frankfurt!

Hej! Min dotter ska resa till usa i sommar. Och eftersom det är så länge sen hon flög så vill hon ha direkt flyg, så vi bokade det. Nu har hon fått mejl om att det ändrats, och att hon måste byta flyg i Frankfurt! Kan de göra så? Hon flyger med United Airlines. (Vet ej om detta är rätt forum, hittade inget bättre ;))

• Svar på tråden Bokade direktflyg till usa, måste nu byta i Frankfurt!
  • EbbaStina

Dottern är 20, men har aldrig flugit själv. Vi avbokade flyget, o hoppas på att få pengarna tillbaka?Bokar SAS istället. Även där kan det ju ändras om man har otur, men då blir det mellanlandning i Oslo eller Köpenhamn vad jag fattade det som, och det känns ju lite bättre?

• EbbaStina
    Spucks skrev 2022-05-12 10:23:56 följande:
    Men snälla ni ... en 20åring? Jag förstå ju att det är bekvämare att flyga direkt, men en 20åring ska väl ändå klara av att byta flygplan. Det är ingen vetenskap direkt. Att byta flygplan funkar precis på samma sätt som att hitta rätt vid direktflyg - man letar rätt på anslagstavlan, kollar vad som står för ens eget flyg, sedan följar man skyltarna till sin gate. 
    Ja, det kanske inte är så komplicerat?? Men har hört så många skräckhistorier om att folk missar flyg och ohjälplig personal ????
Svar på tråden Bokade direktflyg till usa, måste nu byta i Frankfurt!