• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Mimzan skrev 2022-03-28 20:51:46 följande:

Whoooohoooo!!! Härligt när det närmar sig. 

Själv kan jag sakna sprutorna då kändes det som man hade ett uppdrag varje dag, nu väntar jag bara. Så segt man vill bara veta om man ska börja en ny behandling eller om det är något där inne. 

Jaaa, äntligen!!! Skrattande

Ja, då är man medverkande i processen liksom. Hur långt har du kommit, när är test dag? 
  • Cheneyney
    Mimzan skrev 2022-03-29 18:35:20 följande:

7 dagar har gått sedan insättning, testdag 10/4. Men börjar känna som mensvärk så tror inte det tagit sig. 

Men fortsätter såklart hoppas!

Men kan det inte också vara positivt, att många känner som mensvärk men att det är växtvärk?
    Håller tummarna för dig! 
  • Cheneyney

Då var äggplocket gjort även här! 11 ägg fick dem ut, hoppas det är tillräckligt. 
    Det kändes litegrann men definitivt inte så farligt som man föreställt sig. Bedövningen var nog det värsta!
    Personalen var dessutom helt fantastisk, wow!!

Imorgon får vi reda på hur många som befruktats, och eftersom jag fyller 30 imorgon så hoppas jag på en riktigt fin födelsedagspresent! Hjärta

• Cheneyney
    Cacan8 skrev 2022-03-30 13:47:37 följande:

Kunde inte hålla mig utan ringde kliniken idag - av 24 plockade blåsor blev det 24 ägg, 12-13 befruktades och minst 4 har gått till frysen. De var mitt i att frysa dem när jag ringde så förhoppningsvis blir det fler! Är så glad just nu. Har PCO vilket antagligen påverkat min förmåga att bli gravid men vilket just nu känns som en gåva haha...

Fick min blödning redan igår, fyra dagar efter ÄP, så förhoppningsvis blir det återföring i maj.
    Nu ska jag njuta av hormonfria dagar!

Håller tummarna för er som väntar på plus!!

Wow vilket resultat! Hoppas det är några riktigt fina flingor som väntar på dig i frysen! 
  • Cheneyney
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-03-30 18:40:26 följande:
    Vart gjorde ni äp? Hört att partner inte får vara med på vissa ställen.

Va du tvungen att väga dig innan äp? Hört olika om det oxå 
    Nu var det inte mig du frågade, men svarar ändå då vi gjorde äp idag. 
    Min partner fick vara med hela tiden, och jag fick väga mig innan. Antar det har med läkemedlen att göra?
  • Cheneyney

Fick nyss besked om 5 normalt befruktade ägg, dem ska odlas till dag 5. Återföring på måndag!
    Hoppas sååå vårt guldägg är bland dem! 

• Cheneyney
    Sonens Mamma skrev 2022-04-02 07:56:20 följande:

Nu är det många som är igång ?? Verkligen kul att följa. Och grattis till dig som har pussat.

jag kan fortfarande inte citera nån, så störande att det inte går. Får prova från datorn.

Jag är på rd 5 idag. Så tiden rullar på bra. 

har ni haft några biverkningar ni som tar Lutinus?

Jag tar Lutinus, och det jag märkt änsålänge är att jag är rejält förstoppad. Har även mycket finnar vilket jag inte brukar, vet inte om det också beror på det?
    Är bra på tredje dagen av Lutinus så får väl se om där kommer mer. 
    Har du biverkningar? 
  • Cheneyney
    Solstrålar11 skrev 2022-04-02 22:24:51 följande:

Vad kul att det finns fler att få följa! och att det går bra. Går genom landstinget på livio i Umeå. gick igenom en behandlingen med Bemfola/fyramadel, tagit alla sprutar sedan fick jag corona ? avbruten behandling och vänta på nästa mens för nytt försök. 

Är väldigt orolig för äp- ni som gjort hur känns det? 

Gjorde äp i onsdags, trodde det skulle vara betydligt värre. Lokalbedövningen var värst för mig, resten var inte så farligt. Man får påfyllning av läkemedel vid behov och personalen är fantastisk :) 
  • Cheneyney
    Sonens Mamma skrev 2022-04-03 08:43:05 följande:

Cheneyney: 

samma här , förstoppning. Kom så fort jag började. Hade en dag i förra veckan där jag mådde så illa med och det är ju en vanlig biverkning vad jag har förstått. Tack och lov försvann det. 

vilken testdag hade du?

Skönt man inte är ensam! Usch, illamående är hemskt, var det under ivfen, men avtagit nu.
    Vet inte vad man ska göra mot förstoppningen, äter fibrer för att försöka hjälpa till typ.

Inte fått testdag ännu. Ska dit för återföring av en femdagars imorgon, så hoppas innerligt dem klarat sig! :)
  • Cheneyney
    Solstrålar11 skrev 2022-04-03 16:16:12 följande:

vad skönt att höra att det ändå gått bra! Kanske man inte behöver vara så orolig..???? det är nog mycket att tänka på ändå runt alltihopa. 

Cheneyney- vad spännande, får man fråga hur många ägg du fick ut?  Får Inte till att svara,

Ja, jag hade också läst vad folk sagt och tänkte att det kan bli hur som. Ville vara förberedd på att det kunde vara hemskt, men hoppades att det inte skulle vara det. För dem flesta går det ju faktiskt smidigt :)

Vi fick ut 11 ägg, 5 befruktade normalt. Har återföring imorgon på dag 5, hoppas att allt går som det ska! 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022