Vi som startar IVF 2022
Jag är även konstant hungrig, äter som en häst.. hahaha
så hjälper nog till i känslan att känna sig tjock/ uppblåst? hahaha
Ruvardag 8.
min första ivf. När jag läser om alla era olika metoder och instruktioner från era kliniker tänker jag ?herregud vad många olika sätt det finns?. Förvirrande för mig som är ny i allt detta.
jag tar vaggisar och skulle - om allt var normalt - få mens i morgon. Upptäckte att det vita från vaggisarna var svagt rosa i eftermiddag.
efter att ha deppat ihop fullständigt med mens- och huvudvärk och hävt i mig godis frågar jag i stället hör. Finns det fortfarande hopp?
Fick samtal från kliniken, endast ett ägg har befruktats så vi ska dit på onsdag istället ( förhoppningsvis )?
så hoppas verkligen det klarar sig tills dess :/
Glädje mot sorg, ovetskap och förtvivlan. - Varför funkar jag inte!
Sitter på gynakuten, började få bruna flyttningar igår eftermiddag har ont i äggstockarna och känner i hela kroppen att något är fel. Alla gravid symtom har som magi försvunnit över en natt.
Fan oxå!!! Besvikelsen är total, besviken på min egna kropp. Ja, ni vet ju känslan.
Det gick bra, hade så ont i äggstockarna o överalllt man läste så var det start på MF, och det var så mitt startade förra gången. Dessutom mådde jag så bra från att varit så trött o illamående innan. Jag var helt 100 på att det var kört. Men fick se ett tickade hjärta, eller såg det knappt för att jag grät så mycket? Hoppas det får hålla sig kvar där inne nu.
PMS Ursh för det deppigt värre, tur att man vet att det släpper! Man känner sig så usel. Men tyvärr kan vi styra mycket men inte naturens gång, må alla kämpar här inne lyckas ni/vi är så värda det.
Påbörjat vår 1a resa med IVF, dag 3 med sprutorna idag. Ordinerad både menopur + gonal-f pga låg äggreserv. Någon som varit med om liknande?
UL på onsdag och hopps det hänt lite iaf! Så nervös.
Hmm började med Lutinus idag... har någon här erfarenhet av biverkningar? Vet inte om det är placebo, men känns som jag mår lite skumt. Inte haft någon matlust idag och mår illa... Har ni känt av Lutinus på det mentala planet, känslighet etc?
Har problem med citerar-knappen, men tusen tack Betherest för lyckönskningar, imorgon är det dags för insättning. 9 befruktade ägg, hoppas nu ngt ser riktigt fint ut. Lite nervös över att inget ska ha klarat sig.
Grattis Sivan, så roligt! Känns ju liksom Aldrig att man ska få det där plusset! Man får lite hopp.
Orkide: Jag mådde också bra genom hormonsprutorna! Får se då hur det blir med progesteronet, idag har jag inte mått så illa men vääldigt trött.
Fick idag tillbaka 2 toppembryon, förra ggn fick vi inget tillbaka och inget befruktades.
Denna gång körde vi både Gonal f och Menopur, fick ut 4 ägg och 3 befruktades.
2 tillbaka och ett ( förhoppningsvis) till frys
Hej allihopa! Sjukt länge sen jag var här inne. Hur går det för er? Någon som fortfarande kämpar? Någon mer som kanske plussat?
Tycker tiden springer iväg något helt galet. På onsdag kliver vi in i v 33, bebis dansar loss i magen medans jag skriver detta. Är så galet lycklig att efter alla överjävliga år med motgångar så är vår lilla dotter snart här
Wow!
så glad för din/ eran skull
vi ska påbörja försök nr 3 vid nästa mens, hämtade ut allt i helgen, så börjar väl om ca 2 veckor, fick en dos som gav bättre resultat sist så vi hoppas att det ska gå vägen denna gång :)