• Orkidé8181

Vi som startar IVF 2022

Mimzan skrev 2022-04-24 12:29:31 följande:
    Först blir man väl svullen av hormonerna i sprutorna, sen av äggplocket och slutligen av det det jävla cyklogesten den blev jag som en boll av och hade jätte ont i bröstvårtorna. 
    Ja så är det med all säkerhet 

Jag är även konstant hungrig, äter som en häst.. hahaha
    så hjälper nog till i känslan att känna sig tjock/ uppblåst? hahaha
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-24 13:26:28 följande:
    Lycka till med återföringen imorgon håller tummarna för dig! Hjärta
    Fick du veta hur många ägg de fick ut totalt?

Själv ska jag börja med ägglossningstest på onsdag, när det väl visar positivt så ska vi boka in dag för FET. För 2 månader sen så fick vi avboka FET då ägget överlevde inte upptining så nu håller jag tummar och tår att det ägg vi har i frysen nu är starkare Solig
    Tack GladHjärta

De fick ? bara ? ut 3 så jag är försiktigt hoppfull, men så länge de inte avbokar så antar jag att man kan leva på hoppet Glad

Hoppas det går bättre för er denna gång, man känner sig så maktlös :/

Jag har 2 barn sedan tidigare å hoppas verkligen att det ska gå vägen, men statistiken säger ju att man troligtvis behöver mer när ett försök?
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-24 14:09:36 följande:
    Man vet aldrig, kan ju vara så att du lyckas på första försöket!Solig

Jag beställde boken It starts with an egg och har lärt mig oerhört mycket genom att läsa den boken. Finns att beställa på amazon och rekommenderar att läsa den, hade gärna läst den tidigare men bättre sen än aldrig! Skrattande
    Tack för tipset GladGlad
  • Orkidé8181
    Anonym (Ärtan) skrev 2022-04-24 21:47:42 följande:

Ruvardag 8.

min första ivf. När jag läser om alla era olika metoder och instruktioner från era kliniker tänker jag ?herregud vad många olika sätt det finns?. Förvirrande för mig som är ny i allt detta. 

jag tar vaggisar och skulle - om allt var normalt - få mens i morgon. Upptäckte att det vita från vaggisarna var svagt rosa i eftermiddag. 

efter att ha deppat ihop fullständigt med mens- och huvudvärk och hävt i mig godis frågar jag i stället hör. Finns det fortfarande hopp? 

Är också på våran första, fick bara ut 3 ägg i fredags, har en tid idag för insättning? men hoppas bara att det verkligen blir så å att de inte hör av sig under förmiddagen ?

Gillar inte alls LutinusenRynkar på näsan
  • Orkidé8181

Fick samtal från kliniken, endast ett ägg har befruktats så vi ska dit på onsdag istället ( förhoppningsvis )?
    så hoppas verkligen det klarar sig tills dess :/ 

• Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-25 17:28:19 följande:
    Oh det där är ju så jobbigt när man måste vänta och hoppas in i det sista. Håller verkligen tummarna för att den överlever och är ditt guldägg! 
    Tack Hjärta
    Ja man kan tyvärr inte göra något annat än att vänta och hoppas, men detta är första försöket och någonstans hade jag nog ändå tänkt mig att det skulle behövas mer än ett försök?
    Men man kan ju alltid hoppas på lite tur Glad
  • Orkidé8181
    Mimzan skrev 2022-04-26 10:21:15 följande:

Glädje mot sorg, ovetskap och förtvivlan. - Varför funkar jag inte! 

Sitter på gynakuten, började få bruna flyttningar igår eftermiddag har ont i äggstockarna och känner i hela kroppen att något är fel. Alla gravid symtom har som magi försvunnit över en natt. 
    Fan oxå!!! Besvikelsen är total, besviken på min egna kropp. Ja, ni vet ju känslan. 

Men Gråter
    håller tummar och tår för att den lille är kvar?

stor kramHjärta
  • Orkidé8181
    Mimzan skrev 2022-04-27 11:59:13 följande:

Det gick bra, hade så ont i äggstockarna o överalllt man läste så var det start på MF, och det var så mitt startade förra gången. Dessutom mådde jag så bra från att varit så trött o illamående innan. Jag var helt 100 på att det var kört. Men fick se ett tickade hjärta, eller såg det knappt för att jag grät så mycket? Hoppas det får hålla sig kvar där inne nu. 
    PMS Ursh för det deppigt värre, tur att man vet att det släpper!  Man känner sig så usel. Men tyvärr kan vi styra mycket men inte naturens gång, må alla kämpar här inne lyckas ni/vi är så värda det. 

Skönt att höra att den lille är kvar där inne Hjärta

Blev tyvärr ingen insättning idag heller, de ville odla en dag till men de fryser in isådanafall Rynkar på näsan

Hade sett fram emot insättning idag, men var samtidigt beredd på denna utgång med tanke på endast 3 ägg å första ivf vändan?Gråter
  • Orkidé8181
    adgaotis skrev 2022-05-08 18:35:38 följande:

Påbörjat vår 1a resa med IVF, dag 3 med sprutorna idag. Ordinerad både menopur + gonal-f pga låg äggreserv. Någon som varit med om liknande? 

UL på onsdag och hopps det hänt lite iaf! Så nervös. 

Vi har kört en vända ivf, ska snart börja vända 2.

fick Gonal f första vändan, kommande fick jag också både Gonal f och menopur.

de säger att jag har bra äggreserv 2,6 amh.

Har 2 barn sedan inna, med mitt ex.

så hoppas verkligen att det ska fungera nästa gång Glad
  • Orkidé8181
    Linnéa9191 skrev 2022-06-03 21:40:18 följande:

Hmm började med Lutinus idag... har någon här erfarenhet av biverkningar? Vet inte om det är placebo, men känns som jag mår lite skumt. Inte haft någon matlust idag och mår illa... Har ni känt av Lutinus på det mentala planet, känslighet etc? 

Jag mådde inte heller bra av Lutinusen Rynkar på näsan
    Blev jätte trött å mådde ill, typ gravidillamående ?

Började sorutomgång nr 2 igår, får se hur man mår denna gång.
    Mådde bra hela förra behandlingen bortsett från Lutinusen Rynkar på näsan

Hoppas att illamåendet går över för din del och att du mår bättre snart {#emotions_dlg.flower}
  • Orkidé8181
    Linnéa9191 skrev 2022-06-04 22:05:38 följande:

Har problem med citerar-knappen, men tusen tack Betherest för lyckönskningar, imorgon är det dags för insättning. 9 befruktade ägg, hoppas nu ngt ser riktigt fint ut. Lite nervös över att inget ska ha klarat sig. 

Grattis Sivan, så roligt! Känns ju liksom Aldrig att man ska få det där plusset! Man får lite hopp.

Orkide: Jag mådde också bra genom hormonsprutorna! Får se då hur det blir med progesteronet, idag har jag inte mått så illa men vääldigt trött.

Hoppas insättningen gick bra, och att illamåendet håller sig borta, hoppas du piggnar på dig snart Hjärta

( missade ditt svar )
  • Orkidé8181

Fick idag tillbaka 2 toppembryon, förra ggn fick vi inget tillbaka och inget befruktades.

Denna gång körde vi både Gonal f och Menopur, fick ut 4 ägg och 3 befruktades.
    2 tillbaka och ett ( förhoppningsvis) till frys Glad

• Orkidé8181
    Cheneyney skrev 2022-10-23 22:54:12 följande:

Hej allihopa! Sjukt länge sen jag var här inne. Hur går det för er? Någon som fortfarande kämpar? Någon mer som kanske plussat?

Tycker tiden springer iväg något helt galet. På onsdag kliver vi in i v 33, bebis dansar loss i magen medans jag skriver detta. Är så galet lycklig att efter alla överjävliga år med motgångar så är vår lilla dotter snart här Hjärta

Wow! 

så glad för din/ eran skull Hjärta

vi ska påbörja försök nr 3 vid nästa mens, hämtade ut allt i helgen, så börjar väl om ca 2 veckor, fick en dos som gav bättre resultat sist så vi hoppas att det ska gå vägen denna gång :)

• Orkidé8181
    Cheneyney skrev 2022-10-25 21:04:35 följande:
    Tack, känns overkligt Hjärta

Ååh, kommer ihåg att du varit med i tråden ett bra tag, har ni gjort 2 simuleringar sen dess? Hur mår du annars? 
    Håller tummar och tår att det blir er tur nu, att det blir en sommarbebis 2023! Solig
    Vad kul att du kommer ihåg mig Glad

ja precis jag var med ett tag, men eftersom vi pausade under sommaren så kände jag att även huvudet behövde vila lite så har kopplat bort detta helt? man hamnar ju i en bubbla och allt kretsar kring att övertänka, känna efter symtom och konstant väntan, om inte det ena så på det andra Skrattande

Men nu så, har både kropp och knopp vilat?

ja precis vi körde 2 försök, fick tillbaka 2 st andra ggn men blev tyvärr inget, fick dock annan dos andra gången med betydligt bättre resultat Glad

så nu hoppas vi på tredje gången gillt Glad

hur mår du? Hur har du mått under graviditeten?
    är det eran första?
    förlåt att jag frågar, jag har tyvärr inte lika bra koll och minne som du ? hahaha
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022