Får man fortfarande en gåva efter födsel?
Hejsan!
Väntar mitt första barn och prata lite med mamma hon berättade att när jag föddes fick man en sago/sång bok av barnmorskan efter födseln... Är det så fortfarande?
Hejsan!
Väntar mitt första barn och prata lite med mamma hon berättade att när jag föddes fick man en sago/sång bok av barnmorskan efter födseln... Är det så fortfarande?
Ingen aning om vilken region du bor i, men här i Västmanland får man en babybag när man åker hem från BB. Lite olika innehåll från år till år, men brukar vara kuponger, infoböcker/-broshyrer, våtservetter, prover på salvor och krämer, ev. något klädesplagg (med ett barn fick vi strumpor, med ett annat barn en pyjamas och mössa, med ett barn en body o.s.v.) och sådana saker. Kan dock inte minnas någon sångbok...
Hejsan!
Väntar mitt första barn och prata lite med mamma hon berättade att när jag föddes fick man en sago/sång bok av barnmorskan efter födseln... Är det så fortfarande? //
Har vart olika, (Jönköpings län)
När ettan föddes fick man två babyboxar på bb en från libero och en från Pampers. Innehåll Kuponger på massa olika saker, blöjor, salvor, bindor, tidning mm.(2013)
När tvåan föddes var det en babyblå från libero. (2015)
När trean kom så fick man inget. (2020)
När fyran kom för två veckor sedan fick man ett paket blöjor från libero, en mössa och en babyolja.
Kanske ointressant eftersom jag bor i Finland , men berättar ändå ;)
Direkt efter förlossningen fick jag och pappan till barnet saft i champagne glas och lite finare mackor och annat smått att äta. Dock han jag knappt smaka på de för dom hade himna brottom att flytta över oss till nästa avdelningen :/ jag förstår ju de iof men hade vart kul om man fick ta med det ens!
Sen på BVC när dom gör första hembesöket (när bebis är ca 14 dagar) så fick vi blöjor av pampers och libero i storlek 1 och 2. Raggsockar, en bok med tips, viaplay presentkort (måste använda de kom jag på nu efter 6 månader) , presentkort på 30? (ca 300 kr) till Jollyroom, vantar , sparbössa och lite annat smått och gott :)
Fick ingen gåva när sonen föddes för snart 25 år sedan, det verkar vara något nytt, eftersom jag aldrig hört om det förut (vet däremot att Finland har haft det väldigt länge)
Fick ingen gåva när sonen föddes för snart 25 år sedan, det verkar vara något nytt, eftersom jag aldrig hört om det förut (vet däremot att Finland har haft det väldigt länge)