Inlägg från: Anonym (Tvek) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvek)

Finns liberalerna kvar efter riksdagsvalet 2022

FarsanIstorstaden skrev 2022-02-28 18:37:58 följande:
    Finns liberalerna kvar efter riksdagsvalet 2022

Ja vad tror ni. Kommer de få de stödröster som behövs?

Blir svårt. Jag ser mig som liberal men har svårt att rösta på dem - vet inte vad de står för längre.

Problemet är väl vad katten man som liberal då ska rösta på.
  • Anonym (Tvek)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2022-03-01 07:11:35 följande:

Jag röstade på dem i många år eftersom jag tyckte de hade en vettig politik med humanistisk grund.

Nu när de vill samverka med SD får de inte längre min röst.

Frågan är ju bara vad man ska rösta på?
  • Anonym (Tvek)
    Rataxes skrev 2022-03-01 10:35:53 följande:
    Anonym (Tvek) skrev 2022-03-01 10:31:26 följande:
    Frågan är ju bara vad man ska rösta på?

MED eller KLP. 

Riktig liberalism, inga sojaliberaler. 
    KLP?

Har uppfattat MED som mer konservativa än liberala?
  • Anonym (Tvek)
    Anonym (Nej) skrev 2022-03-01 10:38:21 följande:

Nej det tror jag inte. Kolla bara förslaget om plastpåseskatten som L la på bordet, det mötte väl mest kritik från L/?alliansen? själva? Så vilka ska ens stödrösta på L? 

Det här är ju problemet. Det är bara såna här saker man hör från dem nu. Inga tydliga liberala utspel som visar varför liberaler ska rösta på dem.

Jag vet inte alls hur jag ska göra i höst. Vill inte rösta S. Dels för att jag inte tycker deras politik funkar så bra, dels att det känns som de kört fast, dels att jag har svårt för många av de ledande personerna. Och att de kan ta stöd av V lockar inte alls.

C tycker jag helt gått bort sig och det känns som att man har noll koll på vad man får om man röstar på dem. 

M gillar jag inte ledningen i, gillade inte utspelen de kört med under  coronakrisen och tror Kristersson tror att SD nöjer sig med mindre än de kommer göra.

Hade normalt röstat L men just nu känns det dels som en bortkastad röst och dels som de som sagt tappat riktningen helt.

• Anonym (Tvek)
    Anonym (Nej) skrev 2022-03-01 15:45:00 följande:

Förstår helt vad du menar! Jag lutar åt S eller C, men hade gärna sett något tydligt socialliberalt alternativ i mitten. Så hade man kunnat ha en bred mittkoalition med S/socialliberaler/center. Så inte S riskerar att behöva ta stöd av V, eller C av den nya M+KD+SD-gruppen. M har helt förlorat mitt förtroende. Tror aldrig Reinfeldt tex hade agerat såhär. 

Just nu tror jag att mycket framöver kommer handla om att försöka stänga de extrema sidorna ute, och sen längre fram kan man börja rösta mer detaljerat och ideologiskt igen. 

Jadu...S litar jag inte på att man inte kommer börja samarbeta med V och det går bort för mig. Så det är ju C kvar av riksdagspartierna men det är ett parti jag inte får grepp om vad man vill nu för tiden.

Annars får man ju hitta något mindre parti men det känns ju lite som att ens röst får förlorad.
Svar på tråden Finns liberalerna kvar efter riksdagsvalet 2022