• Anonym (Lina)

Hur känns det att Inte vara attraherad av kvinnor?

Jag funderar kring sexualitet och många påstår ju att det är vanligt att  , särskilt kvinnor , är bisexuella. 

hur känns det att som kvinna inte vara attraherad av kvinnor? för själv kan jag inte alls sätta in mig i den känslan som kvinna och bisexuell . 

• Svar på tråden Hur känns det att Inte vara attraherad av kvinnor?
  • Anonym (L)

Vanligt och vanligt, beror väl på hur man ser på det. Heterosexualitet är ju betydligt vanligare.

För övrigt är din fråga ganska konstig och jag undrar hur man ska kunna svara på den frågan. Hur känns det att vara attraherad av kvinnor som kvinna? Hur känns det för homosexuella män att bara tända på män? 

• Tukt

Kan hålla med (L) här ovan om att frågan är lite som "hur långt är ett snöre".
    Inte alla, men många, undertecknad, tänder inte alls, eller har inte ens intresse av 98 procent av de jag möter. Och det ger mig ingen självklar känsla alls. Möjligen skulle jag kunna tänka att saker vore enklare om jag hade lättare tända, knyta an, eller gilla.

• Anonym (Em)

Att inte vara attraherad av kvinnor känns precis som att inte vara attraherad av majoriteten män jag träffar. Är du attraherad av alla som du träffar eller? 

• Anonym (E)

Hur känns det att inte vara attraherad av t ex fula människor? Eller att inte vara attraherad av djur? Eller av föremål? Ingenting. Det är så det känns.

• Anonym (Mina)

Det känns inte mer annorlunda än att inte vara intresserad av en viss person, en eller äldre män tex. Du får inga sexuella signaler och faller aldrig för någon romantiskt.

Jag är bisexuell och faller inte för de allra flesta människor varken killar eller tjejer.
    När jag blir attraherad är det en mekanism som gör att jag vill komma nära dem, kanske ha sex, tänker på dem jämt osv. När det kommer till porr verkar en del heterosexuella kvinnor bli kåta av tjejsex trots att de aldrig tänt på nån kvinna irl. Kanske en spärr eller bara fantasier som stannar där.

• Anonym (A)
    Anonym (Em) skrev 2022-02-17 17:32:53 följande:
    Att inte vara attraherad av kvinnor känns precis som att inte vara attraherad av majoriteten män jag träffar. Är du attraherad av alla som du träffar eller? 
    Så sant
Svar på tråden Hur känns det att Inte vara attraherad av kvinnor?