Inlägg från: Anonym (Mman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mman)

14-åring - hjälp!

Inte läst alla inlägg så TS har du provat det jag föreslår så bortse från mitt inlägg. Jag hade isolerat ungen från all teknik. Tv, dator, mobil, ipad.....you name it. 
    Rubbet hade rykt samtidigt första gången det du beskriver hänt. 

Konsekvenser och åter konsekvenser är det som biter, dialog når bara "så långt". 

• Anonym (Mman)
    Anonym (B) skrev 2022-02-19 12:13:19 följande:
    Då kunde BUP ha sagt det istället för att bara skyffla iväg dem utan hjälp.
    Fast det är ju något en förälder bör kunna, BUP hjälper barn som mår dåligt. Som förälder ska du veta hur man ska sätta gränser, annars skaffar man inte barn. 

Dock kan ju klart BUP vara ett alternativ om det är så att man faktiskt försökt allt som förälder och man misstänker att barnets beteende beror på någon form av psykisk ohälsa eller pga  pga  diagnos. 

Till TS: Notera att jag skriver detta utan att veta vilka gränser ni satt och vilka konsekvenser hon fått. 
  • Anonym (Mman)
    Anonym (B) skrev 2022-02-19 12:47:15 följande:
    I en perfekt värld är det bara mogna, välanpassade vuxna med inre styrka och en hel verktygslåda av taktiker för hur man hanterar barn som skaffar dem, men nu är det inte så världen ser ut.
    Korrekt men då är det inte BUP som ska utbilda dessa föräldrar 
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Själv) skrev 2022-02-19 13:55:40 följande:

Vår dotter är 13 år (går i sjuan) och sköter morgnarna helt själv. Hon går upp först i huset, äter frukost, gör sig i ordning och går till bussen, helt utan vår inblandning?

Jaså, min hund är svart? 
Svar på tråden 14-åring - hjälp!