Anonym (Micke) skrev 2022-02-17 14:04:04 följande:
Du verkar tycka om att folk skall lida i onödan ?
Ordinera alvedon och återbesök om en vecka ?
Skall stackar gå hemma med starka smärtor och lida en vecka - otroligt ondskefullt
Till och med en tandläkare skriver ut citodon för HAN VET att det gör skitont
han behöver inte prova sig fram.
Vad du än jobbar med så borde till leg ryka ( om du har nått )
Har jag aldrig sagt. Det jag sagt är att om någon kommer till mig och kräver att de ska få morfin utskrivet som första medicin och de inte ämms provat att ta Alvedon mot smärtan kommer de inte få morfin av mig. Då får de allt prova Alvedon först. Då de inte kan ha så satans ont om de inte provat Alvedon utan istället gått och ha ont.
Om det däremot kommer en patient och säger att denna har ont och att varken Alvedon och Ipren hjälper får de starkare, men de kommer då få prova citodon och utvärdera efter ett par dagar, kommer inte skriva ut morfin direkt mot den smärtan.
Precis samma som om någon med psykiska besvär kommer till mig och ber om medicin kommer den få prova en lättare tablett först innan jag skriver ut den tyngsta medicinen jag har. Dels för att biverkningarna ofta är flera på dessa mediciner och kan påverka vardagen då de kanske blir sänkta och bara sover om tex den lätta tabletter tex atarax hade hjälpt patienten besvär.