• Sarah90

Letrozol 2022 - följas åt?

amandakollb skrev 2022-05-11 19:27:52 följande:
    Okej det låter bra! Jaaa håller tummarna, du får uppdatera på onsdag hur det gick :) 

jah fick faktiskt också rätt mycket illamående av att äta letrozol, tyckte inte jag hade det förra gången. Egentligen inte under de fem daharna jag tog tabletterna utan typ cd 10 och fram till ägglossning. Fick du de endast de dagar du tog tabletterna eller efter eller både och?
    Från det att jag tog tabletterna och 2 veckor till mådde jag illa, men sedan försvann det Skäms Kommer definitivt uppdatera. Är här inne och läser varannan dag numera. Glad
    Hanwe skrev 2022-05-11 22:57:55 följande:

Jag har också PCO och har läst om Femifert som jag tror innehåller inositol och lite sugen på att testa också. Men vet inte om det finns någon kontraindikation till att börja eller om man bara kan köra på! Ska till Gyn imorn så kan ju dubbelkolla????

Ja, gör det :) Har faktiskt fått hem inositol nu som både jag och sambon ska ta. Vet inte om man får ta det samtidigt som letrozol bara. Kanske triggar igång massor av ägg om man tar båda samtidigt.  Vi får se hur det ser ut på vul på onsdag Glad Håller tummarna att det inte gör det konstigt. Läste att både ägg- och spermiekvalité blir bättre av inositol, men sedan stod det på en sida som sålde så det kan ju vara mumbo jumbo (skitsnack) också. 

Har också gjort det misstaget med smilisar haha.
  • Sarah90

Var på Ultraljud idag och hade 2 ägg på vardera äggstock på 17mm och min slemhinna var 7,6 mm samt trippel :) Fick ovitrelle utskrivet och beordrad att ta den på fredag. Visst var det några andra här som använt det? 

• Sarah90

Har en blödning nu. Blir orolig att mensen kommer nu på cd  14, den tog ju precis slut. Har gått och blivit jättesjuk så vet inte om det spelar in. Vet inte om jag ska testa att ta ovitrelle ändå och hoppas på att det inte är en tidig mens eller om jag ska vänta till nästa cykel. Helt förstörd här hemma. Har sjukt ont också. Kan letrozol rubba menscykeln så? 

• Sarah90
    Hej! Har varit lite frånvarande, varit mycket på jobb och så Glad Min sambo hjälpte mig att ta ovitrelle den 20, men råkade släppa doseringsknappen på väg ut så tror det mesta åkte ut. Blev jätteblöt där han stack mig. Blödningen jag hade var väldigt kort, typ 2-3 torkningar med papper så det var nog en mellanblödning/ägglossningsblödning. Aldrig haft det innan så jag blev ganska rädd Foten i munnen Eftersom både jag och sambon var sjuka orkade vi bara ha sex en gång. Tror inte det blir något den här månaden, men vi får se Hjärta Får ta nya tag nästa i så fall. Skittråkigt att man ska bli megaförkyld samma helg man har ägglossning. När vi väl fick till det hostade jag hela tiden så jag tror att chanserna är minimala. När man hostar åker ju det mesta ut Skrikandes
  • Sarah90
    Sarastiina skrev 2022-05-31 20:31:50 följande:

Någon annan som är nära Bim nu? 

Ja, nu till helgen :) Men tror inte det blir något, men om mensen inte kommit på lördag så tar jag ett test och håller tummarna Hjärta 
  • Sarah90
    Sarastiina skrev 2022-06-02 10:53:09 följande:

Spännande ändå sarah90 :) Tänkte ta ett test imorgon eller lördag om inte mensen kommit. har känt lite spänt i brösten och lite Molvärk även lite ont i ryggen på nätterna. har du känt ngr symptom? 

Nej, ingenting förutom att jag blivit hårdare i magen den senaste veckan. Men jag tror inte det beror på graviditet Foten i munnen Eller kan man bli förstoppad i början av en graviditet? Förra månaden hade jag massor av molvärk men då kom mensen Gråter
  • Sarah90

Tog ett test imorse där det stod "inte gravid" och nu kom mensen. Var i och för sig förberedd på detta i och med sjukdom osv, men lite besviken blir man allt.

Tror inte jag kan ta letrozol på ett tag heller för jag har upptäckt en knöl I ena bröstet. Har fått en remiss skickad till mammografi och innan jag vet vad det är ska jag nog undvika saker som triggar mina hormoner. Jag pausar härifrån tills jag vet Hjärta 
    Grattis Sara Skäms Glad för din skull {#emotions_dlg.flower}

• Sarah90

Hej alla! Har varit på mammografi nu och det visade att knölen var fullt normal så när mensen kommer börjar jag med letrozol igen. Ska försöka den här månaden ändå, men gissar att det inte blir något eftersom jag sällan ägglossar utan hjälp. Så glad att det inte var något och vi kan börja med bebisverkstan igen Hjärta 

• Sarah90

Hej :) Inte tagit letrozol den senaste cykeln, men mensen kom i tid i måndags ändå så nu börjar vi med tabletterna igen. Hoppas att det ska gå den här månaden. Kommer inte kunna ta ovitrelle eller se om det blir några ägg eftersom det är semestertider, men håller tummarna att det går vägen ändå Hjärta

• Sarah90

Min mens är beräknad till måndag nästa vecka så jag väntar och ser om den kommer. Har känt mensvärk från och till i 2-3dagar nu och hoppas att det inte är mensvärk, men det märker vi snart. Har bara kört letrozol den här månaden och kliniken har sommarstängt så inget ultraljud eller så. Tänker att det kanske är en cysta för jag känner igen känslan, men hoppas ändå på ett plus! 

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?