Letrozol 2022 - följas åt?
Jag har köpt hem känsliga test från babyplan som mäter från 10 Istället för 25, som många andra tester. Har oftast börja testa typ vid 10 dagar efter ÄL. Men försöker dröja på det eftersom jag inte vill bli besviken!🥰
Jag har köpt hem känsliga test från babyplan som mäter från 10 Istället för 25, som många andra tester. Har oftast börja testa typ vid 10 dagar efter ÄL. Men försöker dröja på det eftersom jag inte vill bli besviken!🥰
Hej! Jag hoppar gärna in här och följs åt :)
Fick min dotter för 2 år sedan med hjälp av letrozol, det tog sig på andra försöket och då var det dubbeldos!
Nu har vi sökt oss till kliniken igen för syskonförsök och är nu på första cykeln med letrozol, dock enkeldos! Är på dag 8 och har ultraljud i slutet på veckan!
Hur går det för er? Första barnet? Vilken kur är ni inne på? :)
Välkommen!
Hur kommer det sig att du får enkeldos denna gången och inte dubbeldos? 🙈
Jag fick en dotter i December-21 efter en omgång med letrozol (enkeldos), och nu är vi inne på syskonförsök🥰 första kuren och är idag på dag 17 så nu är det bara att vänta🙈
Hej! Jag följs gärna åt. Vi har försökt flera år och gjort ett ivf som inte ledde till +. Har aldrig varit gravid. Ska på ett nytt försök om drygt en vecka. Har både psykisk och fysisk stress i livet så försöker hantera det lite också. Försöker se positivt så gott det går. Skönt att man inte är ensam ❤️
Hej!
Hur går de för alla? Någon som har börjat testa för graviditet ännu?
Har en fundering och hoppas någon kanske känner igen sig eller vet? Fick glad gubbe 2/10. Flo appen förutsäger ägglossning 3/10. Fick till det både 29,30 sep och 2,3,4 okt. Den 5/10 började mina äggvite-flytningar försvinna och blev mer krämig. Från den 6/10 vet jag haft i princip konstant känning i höger äggstock i form av, ilning, stick, kramande. Tänker att de är alldeles förtidigt för ägget att fästa. Någon som upplevt liknande, eller har någon gissning på vad det kan vara? 🥰
Känner samma! Vågar knappt testa?
Jag ska försöka hålla mig till fredag, om jag kan! Då är det ÄL+11, BIM-4 (om jag räknat rätt)🙏🏼
Jag testar mig imorgon, blir CD 11 för mig🙏🏼
Får också extrem huvudvärk av Letrozol?
Hur gick testningen idag?😇
tror inte detta är min månad, mina test har varit negativa och är idag på bim-4. Förstår att hoppet kanske inte är ute helt ännu men magkänslan säger att det är kört🥲
Tog test imorse, lite oklart. Tycker mig se en skugga🙏🏼
bör vara cd 10/11.
Fick mens idag?
Tänkte ringa min läkare imorgon och fråga om vi kan öka dosen Letrozol, håller tummarna❤️
Fick tyvärr inte öka dosen
Ska köra på enkeldos denna cykeln och även nästa cykel.. Nästa cykel ska jag på UL dag 10-11 för att se om äggblåsorna inte växt så vi kan öka! Lite besviken och tappade hoppet lite, men får väl acceptera det
Vad tråkigt! Förstår att du blev besviken!
men kanske skönt ändå att det finns en plan framåt? förhoppningsvis behöver du inte ens göra det ultraljudet!! jag håller tummarna för denna cykeln 🥰
Hur går det för er? ☺️
Åh spännande! håller tummarna att glada gubben dyker upp fort🤩
för mig går det bra (tror jag?), har inte gjort vul denna månaden, har inte heller äl-testat😅 så vi får se, märkte förra månaden att jag blev ganska stressad av allt testande osv, och just nu är jag i en period där jag är lite extra känslig och mottaglig för stress så försöker verkligen ta det lugnt. har inte heller tänkt testa innan bim🙈 såååå olikt mig egentligen!!
Det blev inte bra denna cykeln, vi fick till det på dag 12 och 14 men sen fick jag ett kraftigt migränanfall och blev liggande i nästan 3 dygn så det blev inget mer sex. Chansen finns ju ändå att det kan ta sig men känns lite bittert att inte kunna täcka upp varannan dag som vår läkare har sagt 🙃
Hej alla!
Hur går det för er? Någon som lyckats bli gravid ännu?
Hallå gruppen!
Det var längesedan jag var här nu och ser att en del nya har anslutit medans jag varit borta.
Hur har det gått för er alla, gamla som nya? :)
Jag är åter tillbaka då vi tyvärr förlorade vår son i slutet av v19 den 2e September. Det har varit extremt tufft och är fortfarande men man har lärt sig att hantera det lite bättre. Orsaken var svag livmodertapp så man har beskyllt sig själv en hel del. Jag har idag fått glad gubbe på ägglossningstestet och kroppen börjar återgå till sitt normala läge. Viss rädsla och oro smyger sig på när man tänker på nya försök men jag har blivit lovad cerklage vid nästa graviditet. Jag hoppas att en liten regnbåge blir verklighet
Jag är på bim-6 idag och tog ett test imorse, tycker mig se ett svagt streck men jag vet inte, vill inte få upp förhoppningarna eftersom besvikelsen blir så stor😅 ska testa senare eller imon igen
STORT GRATTIS!!!
jag blev också gravid denna cykeln❤️❤️❤️