Letrozol 2022 - följas åt?
nej tyvärr, tror inte jag hade det men svårt att komma ihåg haha!
Har bara fått letrozol än så länge. Vad gör ovitrelle för något?
Verkligen! Tar du enkeldos?:) yes exakt, förra mensens första dag.
det är en ägglossningsspruta, man kan ta den när man varit på ultraljud och sett att man har en tillräckligt stor äggblåsa, de är för att hjälpa äggblåsan på traven att släppa så man får ägglossning :) jag tex som hade väldigt oregelbundna och långa cykler fick ovitrelle utskrivet för Att hjälpa ägget släppa, om jag inte fått ovitrelle hade jag kanske inte fått äl.
Okej lite samma här med pärlbandet och pco. Har också haft sparsam mens, typ 3 dagar. Använde dock natural cycles förut så såg att jag hade ägglossning men väldigt sällan, typ 4 ggr per år och oregelbundet.
håller tummsrna att det släpper! Annars får du ta upp ovitrelle vid nästa besök så du kanske kan få den vid nästa omgång. Men vi håller tummarna för denna omgång! har du tagit äl-stickor eller hur vet du när äl kommer va?:)
jag började med letrozol igår faktiskt, så kör dag 3-7 som vanligt. Men vi kommer inte försöka dock :(
Okej då fick ni ju till det jättebra! När blir bim?:)
ja exakt, jag tar letrozol för att förhoppningsvis få ägglossning så att jag får mens inom en månad och vi kan köra igång på riktigt. är rädd för att om jag inte hade tagit letrozol att nästa mens skulle komma i typ augusti. Men vet ju inte om jag kommer få ägglossning även fast jag tar tabletterna men känns som det är större chans med dem iaf. Imorgon blir sista dagen jag tar dem, då är jag på CD+7. Vilken cd är du på nu?
min sambo hade nog också kunnat vänta ett tag med syskon men jag vill bli gravid så snart som möjligt så skönt att han är med på tåget iaf.
jag håller tummarna för denna omgång :D
Fick inga äggblåsor på enkel eller dubbel dos, så är första försöket för oss nu. Känns spännande! Väntan är inte så kul dock...
Så roligt att fler hittar hit. Jag har precis ägglossat och inlett 2 veckorsväntan Med BIM kring 8/5. Känns positivt denna cykel! Någon mer som är i samma fas?
Var på VUL idag för att se om slemhinnan växt, men nej det hade den inte. Och "ägget" hade inte heller lossat och gyn sa att det inte var ett ägg utan en cysta på nu 27mm. Känns riktigt skit
Skulle fortsätta med Utrogestan fram till tis ändå och sen hoppas på en naturlig mens efter några dagar. Undra hur det går till utan ägg, någon som vet? Ska tillbaka den 9/5 för att kolla så cystan är borta innan jag börjar med en till trippeldos. Om inte det funkar skulle jag få en remiss till en IVF klinik för att se om sprutor fungerar...
Hej igen, återigen behövde jag ta ett uppehåll från familjeliv för att inte bli knäpp. Men här är jag, lika knäpp av detta ändå..
Tredje cykeln med letrozol och ovitrelle. Tiggde även till mig lutinus denna gång så vet inte om saker och ting känns annorlunda pga progesteronet eller om det faktiskt är något på gång.
Är på ovitrelle +9. Och BIM är 2/5. Testen lyser negativa men jag har sån ryggvärk att det känns som att jag går av. Kan knappt gå eller stå och vet inte om jag någonsin varit med om liknande.