• palettjunkie

Letrozol 2022 - följas åt?

Backis91 skrev 2022-02-24 22:09:09 följande:

Jag har också PCO, långa cyklar.. har nu kört min andra kur av Letrozol, dubbeldos denna gång. Har varit på en extra VUL för att ÄL-testerna inte ger något utslag alls. I måndags fick jag ta Ovitrelle för första gången. Och nu försöker jag låta bli att hoppas på för mycket.. Obestämd och tiden har aldrig gått långsammare! 

Då tog vi ovitrellen samtidigt! Ska försöka våga mig på ett test på fredag, då har det gått 10 dagar. Tog ett i förrgår som var helt blankt så ovitrellen verkar ha gått ut iaf. Har dock noll förhoppningar då jag inte har ett enda symptom eller känning. Så är inställd på negativt.
  • palettjunkie

Behövde en liten paus härifrån för att bryta ihop och komma igen. Mensen kom i fredags tyvärr. Börjar om på ny kur idag. Fick iaf svar på sambons spermaprov idag och det var jättebra, skönt med ett positivt besked när man är låg. 

• palettjunkie
    Baconpie skrev 2022-03-07 22:02:20 följande:
    Tufft! Jag är i samma sits, det suger verkligen. Hoppas denna kur går bättre. Vad skönt med positivt spermaprov, så vet ni åtminstone att det finns goda förutsättningar. Har du också fått lämna prover?
    Ja mina prover var också bra, förutom levervärdet men det kan tydligen bero på dagsform. Mitt problem är PCOS och endometrios. Endon gör att min ena äggledare har nedsatt funktion vilket gör att jag får förlita mig på den andra. Så känner inte riktigt att oddsen är på vår sida Rynkar på näsan Har du börjat ny kur också? Jag är på dag 2. 
  • palettjunkie

Hej igen, återigen behövde jag ta ett uppehåll från familjeliv för att inte bli knäpp. Men här är jag, lika knäpp av detta ändå.. Död
    Tredje cykeln med letrozol och ovitrelle. Tiggde även till mig lutinus denna gång så vet inte om saker och ting känns annorlunda pga progesteronet eller om det faktiskt är något på gång. 
    Är på ovitrelle +9. Och BIM är 2/5. Testen lyser negativa men jag har sån ryggvärk att det känns som att jag går av. Kan knappt gå eller stå och vet inte om jag någonsin varit med om liknande. 

• palettjunkie
    Sarah90 skrev 2022-05-01 14:53:02 följande:
    Håller tummarna att det blir positivt {#emotions_dlg.flower} Vad är lutinus för något?

Härligt namn förresten, även jag är en palettbladsmissbrukare haha! 

Tack du! Testar tvärnegativt så har inte mkt hopp kvar denna månad Rynkar på näsan Jag har ganska kort lutealfas (ca 9 dagar) så jag tar lutinus för att försöka förlänga den. 

Haha tack! Mitt vanliga standardnick var upptaget när jag skulle registrera mig så fick vara lite kreativ! 

• palettjunkie
    amandakollb skrev 2022-05-05 21:59:53 följande:
    Hur går det för dig?:) 
    Mensen knackade på för några timmar sedan så det blev inte roligare än så denna gång :( Då blir det 4:e cykeln med Letrozol som inleds på söndag.
    Fan det känns som att det inte kommer gå och det blir IVF för oss. Jag har aldrig flyt. 
  • palettjunkie

Börjar 5:e cykeln med letrozol i morgon. Denna gång blir det dubbeldos då senaste (enkeldos) inte blev någon ägglossning. Vi har också fått remiss till IVF och väntar på svar där, så egentligen har jag inte så mycket hopp att det ens ska bli något. Någon annan som också börjar med tabletter i veckan? 

• palettjunkie
    Baconpie skrev 2022-06-14 21:43:49 följande:
    Jag har också påbörjat 5:e cykeln, tog 3:e tabletten idag. Vi kommer få remiss till IVF om det inte blir något denna månad. Tänkte ringa regionens fertilitetsmottagning i morgon och höra hur långa väntetider det är. Kommer börja med att bekosta själva om det blir en lång väntan. Är så trött på att inte bli gravid. 
    Åh, bra idé. Det ska jag nog också göra! Är jätterädd för att vi kommer bli nekade eftersom min sambo är deltidssjukskriven pga smärtproblematik. Hon som skrev remissen trodde inte det skulle vara något problem, men sa också att tydligen är en väldigt godtycklig bedömning så känns som ett lotteri man gett sig in på. Men hoppas in i det sista ändå. 
  • palettjunkie
    Baconpie skrev 2022-06-16 11:03:05 följande:
    Jag förstår oron, men det borde inte utgöra något hinder. Håller tummarna! Hos oss är det minst 6 mån innan vi kan påbörja behandling. Stängt över sommaren, sen 3 mån väntan på besök och sen ca 3 mån innan utbildning och efter det får man påbörja behandling. Känns så tungt att veta att det redan är typ feb-mars nästa år. Ska ringa privat och höra i juli om vi inte blir gravida.. men det känns ju extremt osannolikt tyvärr.
    Hoppas verkligen det är lugnt. Vill bara veta hur det blir så att jag kan sluta fundera på det Obestämd Usch, vänta är nog det värsta med den här processen. Kan man skriva upp sig på någon sista minuten-lista kanske? 
  • palettjunkie

För mig har alla test varit negativa och jag känner av helt vanlig mensvärk. Hela min kropp skriker att det inte gick denna gång heller och vill bara att mensen ska komma så vi kan köra igång med omgång nr 6. Tycker det ska bli lite läskigt att köra på egen hand nu under sommaren, är rädd att ta ovitrellen för tidigt. Men försöker ta det lugnt.. 

• palettjunkie

Det verkar bara bli pannkaka av allt för den där jäkla mensen verkar inte komma men negativa test och enligt läkaren ?kan det bli så med din historik?. Nu sommarstängt. Jag har fått en tid i augusti och då får jag förhoppningsvis sätta igång mensen med Provera. Så otroligt trött på detta nu.

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?