• Jennygo

IVF-normalt att vara ledsen och arg?

Hej allihopa!
    Jag och min fästman ska påbörja IVF. Vi var nyligen på första samtalet/läkarbesök på IVF kliniken. Fram tills dess hade jag varit förväntansfull men samma dag blev jag plötsligt så enormt ledsen och sedan arg. Fortsätter att vara väldigt ledsen, frustrerad och arg. Känns onormalt att reagera så starkt när vi inte ens har påbörjat behandlingen än. Har svårt att förstå mina känslor då jag vanligen är ganska stark.
    Är ni fler som reagerat på detta sätt?

• Svar på tråden IVF-normalt att vara ledsen och arg?
  • Carina82

Jag! Var superpositiv hela utredningen och sen skulle vi på första läkarbesöket för ivf: PANG så blev jag jätteledsen på situationen, världen, mig själv och min kille. Nu är jag över första svackan men den lär komma tillbaks. Vi får nog helt enkelt vara snälla mot oss själva, tror det här är helt normalt <3 

• Jennygo

Tack för svar!
    ja precis. Det kändes mycket bättre nu när vi kommit igång med sprutorna :) varit på ultraljud i dagarna och det gick väl ok så känner mig rätt positiv nu faktiskt.

• Carina82
    Jennygo skrev 2022-02-14 13:31:41 följande:

Tack för svar!
    ja precis. Det kändes mycket bättre nu när vi kommit igång med sprutorna :) varit på ultraljud i dagarna och det gick väl ok så känner mig rätt positiv nu faktiskt.

Å vad spännnde, hoppas det går bra för er! Jag hoppas på att få börja nästa vecka :) 
Svar på tråden IVF-normalt att vara ledsen och arg?