Tillfällig minnesförlust (alkohol)
Hej,
Vet inte om detta riktigt blir rätt kategori men jag la den i Missbruk då det är kopplat till alkohol.
Jag dricker kanske 1 max 2 gånger i veckan men har svårt att sluta dricka när jag väl börjat. Jag är en rätt liten tjej men det blor ofta 3 till 4 glas vin per gång. Ofta med mycket vattenintag och försöker äta bra.
Jag blir inte full på det viset att jag spyr/sluddrat eller liknande, blir det för mycket brukar jag märka det när jag blundar för att det snurrar obehagligt och då brukar jag sluta och dricka mer vatten.
Är det någon mer som har detta problem med att hela tiden vilja ha mer, inte nöja sig med 2 glas vin?
Igår hände dessutom något som gjorde mig väldigt orolig. Jag och sambon låg i sängen och pratade och grannen för väldigt mycket väsen, varpå jag säger" vad de väsnas där uppe". Börjar även fråga min sambo om han vet vilka som bor r uppe och om han träffat dom
Vi bor alltså högst upp så det finns inga som bor över oss, vilken min sambo förklarade. Jag tappade alltså "minnet", eller blev heöt förvirrad när jag frågade det.
Har något liknande hänt någon annan? Detta har bara hänt när kag druckit men även i nyktert tillstånd kan jag ibland känna mig förvirrad ibland, känna att det blir totalt hjärnstopp. Jag är 30 år.