• MLJZ

Negativt test trots symptom, nidblödning BM+4???

Hej! Jag och min man försöker få barn men det har inte gått så bra. MA i oktober i v. 10. Hade ägglossning (enligt kalender) 8/1 och BM 22/1 men mensen har lyst med sin frånvaro.

Symptom; Har mått illa, haft molvärk, hunger och stickningar i underliv.. idag kol en blodblandad flytning. (bm+4)

Tog test BM-4 Negativt, BM-1 Negativt, Idag (bm-4) Negativt.

Kan det vara nidblödning jag fick idag? Är det normalt att visa negativt om det nu skulle vara nidblödning?

Snälla hjälp känner mig så frustrerad, bor på andra sidan jorden så finns inte samma hjälp som i Sverige. Behöver er liteeefarenheter!!

• Svar på tråden Negativt test trots symptom, nidblödning BM+4???
  • Tiffany

Du borde ha fått ett pos test på din mensdag men är nog bara att avvakta nåra dagar o se om mensen kmr igång el om testet visar pos tillslut

• Jag är bara jag

En nidblödning infaller när embryot fäster vilket sker 5-7 dagar efter äl. Om man inte blivit gravid så kommer mensen när den ska. Du vet dock inte när du hade äl så det är inte säkert du passerat BIM än. Äl enligt kalender är inget att utgå från. Vänta några dagar till med test om mensen inte kommer.

• MLJZ

Update:

Blöder lite mer men det är fortfarande väldigt ljust..spydde precis, känner mig svag och trött.

• Anonym (W)

Är du gravid och äl var 8/1 så borde du fått positivt test redan. Antingen så har äl uteblivit eller blivit senare, sånt händer. Om äl blev senare så kanske inte ett test kan visa på graviditet än men snart.

• svansmamman

Om de symptom du känner skulle bero på graviditet skulle testen också visa positivt. Gissningsvis är det ändå mensen som är på g och att symptomen du har är kopplat till det. 

Svar på tråden Negativt test trots symptom, nidblödning BM+4???