• Anonym (Therese)

Missed abortion eller oroar jag mig för mycket? Symptom försvann

Fick igår på clearblue digital Gravid vecka 2-3, kändes jätteroligt att få det bekräftat (plussat i några dagar innan dess men med billiga stickor). 

Började få symptom förra veckan som svullen, lätt mensvärk, bubblande i magen, svårt att äta, ömma bröst, känslig och trött som tusan. Igår slutade alla symptom, förutom ömma bröst fast de är inte lika ömma. Något mer trött men inte lika mycket som förra veckan. Gravtesterna är fortfarande starka. 

Nu har det gått ca 15-16 dagar sen jag hade ägglossning och symptomen är nästan borta. Har jag fått missed abortion? 

Hade ett utomkvedskap förra året, minns att jag började blöda brunt som gick över till rött. Fick ingen hjälp av läkarvård, Fick privat efter 2 månader och då visade det sig att jag hade ett foster i äggledaren på ca 33mm. Traumatiskt. Blödde i nästan 4 månader. 

Jag hoppas det går bättre denna gång. Vi har försökt i över 4 år så jag hoppas att barnet mår bra... :(

• Svar på tråden Missed abortion eller oroar jag mig för mycket? Symptom försvann
  • Anonym (Gasell)

Symtomen kan komma och gå utan att något är fel. Så har det varit för mig alla gånger, varit gravid fem gånger varav ett ma. Ena dagen mår man pest nästa dag endast lite ömma bröst två dagar senare mår man värre än nånsin osv. 

Förstår om du är orolig, har man vart med om ett ma/mf, eller som i ditt fall utomhavandeskap kommer det troligen vara svårt att njuta fullt ut för man man så smärtsamt medveten om vad som kan gå fel. Jag hoppas och håller tummarna för att allt är bra! 

Svar på tråden Missed abortion eller oroar jag mig för mycket? Symptom försvann