• Emma1b

BF september 2022

Pez, mej det stämmer inte. Jag försökte ta 3dje dosen i v6 men blev nekad. Fick prata med ansvarig läkare som dessutom ringde och dubbelkollade och nej, före v 12 fick de inte ge fos tre heller. Så jag har bokat till v 13, tänker inte vänta en dag mer än jag måste. Fick covid i första vågen och har aldtig varit så sjuk i hela mitt liv...

• Emma1b

Syns era magar förresten? Jag gick över till gravidkläder denna vecka, kunde inte knäppa byxorna längre, är i v 11+3 idag, känns tidigt. Men kan bero på att jag självmedicinerat illamåendet med ballerinakex ;)

• Emma1b

Kub ul idag och alltsåg bara bra ut, är så lycklig! Har ju redan gjort nipt men var livrädd att hjärtat inte skulleslå. Så fantastiskt att få se henne!

Hejsan91hejsan, samma här. Jobbar på labb så samma dag som pluss var det bara att berätta...
  • Emma1b

Bm visade mig på skärmen,hade 1:20000 på 18/13 och 1:998 för ds. Min utgångsrisk för ds var 1:62 pga ålder och bmi,men med blodprover och nackspalt på 2.2 sjönk den alltså massor. Nu var ju inte siffrorna i sig viktiga för mig eftersom jag redan gjort nipt, jag var mest orolig för väldigt bred nackspaöt, vilket kan bero på hjärtfel. Eller för lågt papp A som kan tyda på problem med moderkakan.
    Idag har illamåendet varit sjukt jobbigt igen,men det känns lättare att hantera när jag fått se lillan, och att min kropp faktiskt gör det den ska Hjärta

• Emma1b

Googla på engelska så hittar du lite studier. Men det kanske bara kommer oroa dig i onödan. I de allra flesta fall går det ju bra även med lågt papp-a,men vissa risker ökar. Hoppas jag inte skrämt upp dog. Det var inte meningen. 

• Emma1b

Rul 6 maj, fattar inte hur jag ska kunna vänta till dess med att se henne igen! Kön fick jag veta via nipt. Jag köpte hem en doppler och igårkväll 14+4 tror jag, hörde jag hjärtat för första gången, så häftigt! Eftr mitt ma i november harjag liksom hela tiden trott att hjärtat ska stanna denna gången med (fast förra kom inte ens så långt att det började slå).  Men jag har iaf börjat prata mer öppet om graviditeten, så lite kanske jag vågar börja tro på det...

• Emma1b

Grattis ni som fått bra besked. Jag mins fortfarande varje ord från samtalet från Vasamamman om att allt såg bra ut, kan ha varit det bästa telefonsamtalet i mitt liv  :)
    Jag har blivit dunderförkyld, eller om det är covid. Har fruktansvärd hosta, och det känns inte bra att spänna magen så mycket, men det ska ju inte vara någon fara.

• Emma1b

Så härligt om alla positiva besked! Och ni som känner lite besvikelse att ni inte får en dotter, ha inte dåligt samvete för det! Man har rätt att känna som man gör! 

Hur mår ni? Mitt illamående har blivit jättemycket bättre, men tröttheten är hemsk. När jag kommer hem från jobbet är jag så trött att jag MÅSTE sova middag. Trots att jag oftast lägger mig kl 21...så frustrerande när man läser i gravidappar " nu har nog den värsta tröttheten gett med sig" nope, inte här. Ligger bra i hb och bara lite lågt i ferritin, så det är nog inget annat att göra än att gilla läget...

• Emma1b

Blocket har en massa vagnar till bra priser!

Jag är i v 19+6 och har bmbesök nästa vecka, dvs vecka 21. Sen tror jag nästa är vecka 25. Det är kanske olika i olika regioner?

Jag känner små lätta sparkar sporadiskt, men enligt bm som gjorde rul är det inte förrän v 25 man bör känna rörelser varje dag, så då blev jag lugn :)

Har haft väldiga problem med huvudvärk. Är det nån mer som har det? Ligger lite lågt i järn och erythrocyter, men läkaren tyvkte inte det var alarmerande. Har läst att lågt järn kan ge nattliga svettningar som symptom pch det har jag verkligen!

• Emma1b

Jag har inte heller gått ut med det till alla, men många vänner vet. Jag har dock rejäl mage nu v 22, men ingen som inte vet har vågat säga nått. Är inte heller smal sen innan, men jag tycker det syns att det är en gravidmage och inte för mycket choklad :) hade tänkt gå ut med det efter rul om allt såg bra ut, och det gjorde det ju, men ändå törs jag inte  rädd att jinxa det! Då skumt är inte det minstavidskepöig i andra sammanhang!

Min lilla är också mest aktiv vid 22 på kvällen, på dagarna kommer det bara nån enstaka spark vid lunchtid.

• Emma1b

Preggo2022 vi har samma bf! Glad

Jag mår hyfsat,lite foglossning och väldigt trött, men så tacksam att slippa illamående och huvudvärk från i våras...

Ja nu är det ju sluttampen, men 7 veckor kvar känns sååå långt!! Och känner mig gigantiskt stor, kul med rejäl gravidkula, men tungt...

• Emma1b

Grattis alla som fått sina bebisar! Jag har bf sista september, så det kan hu dröja än men mina2 tidigarekom i 38+3och 39+3, så hoppas på något liknande nu. Har enormt mycket förvärkar, men det lan man ju ha i många veckor....

Svar på tråden BF september 2022