• Emma1b

BF september 2022

Jag ska också på vul på tisdag, sjukt nervöst eftersom sist jag var rravid upptäcktes MA på vul...

Frkolsson det behöver inte vara kört, hoppas ni ser hjärtslag på nästa vul! När mitt MA upptäcktes i v 8 hade det avstannat redan 4+4, fick cytotec med mig hem och blödde som en rejäl mens. Så om inte blödningen tar i ordentligt finns det ändå hopp! Känns rimligt att man kan hosra fram bristningar som leder till småblödningar. Själv fick jag en blödning för en vecka sen bara av att försöka trycka ut det sista ur urinblåsan... Den avstannade efter några timmar, så inget jag proar mig för nu längre.

• Emma1b

Där jag går får partner inte följa med, men för mig som inte har någon partner gör det ju detsamma. Glad Det jag tycker låter helt vidrigt är att iaf tidigare att om partner har minsta förkylningssymptom får han inte följa med in på förlossningen!! Tänk att missa sitt barns födelse...

Och ja visdt är det konstigt hur sakta tiden kan gå?! Jag mpr ordentligt illa och är helt galet trött. Men tyvärr är ju inte det någon garanti att det växer som det ska...

• Emma1b

Frkolsson: nervös såklart inför imorgon, men fick svar på mitt andra blodhcg idag och det har ökat precis som det ska, så det BORDE se bra ut imorgon. Men man vet ju aldrig. Och med de fina hcg resultaten skulle ju kallduschen av ett dåligt vul vara ännu större. Och jag mår så fruktansvärt illa!! Kvällar och mornar är bättre, men ca kl 10-18 mår jag pest! Har lergigan comp utskrivet men jag tycker inte de hjälper något vidare...
    Håller tummarna för oss alla tre!

• Emma1b

Och angående magen, jag har motsatt problem med förstoppning istället! Uppsvälld och gasig. Ser redan gravid ut fast jag bara är i vecka 7! Dock är illamåendet värst för mig.

• Emma1b

Det gick jättebra för mig idag! Storlek stämde, allt såg bra ut och ett tydligt pulserande hjärta! Jag hade nog kunnat ligga ich stirra på det där flimrandet i flera timmar ???? men vilket trauma vul är när man en gång varit med om negativt besked. De mätte mitt blodtryck innan ul. Jag brukar ha 120/60, nu hade jag 150/70!! Nu fick jag ork att stå ut med illamåendet lite till! 

• Emma1b

Åh vad tr att höra frkolsson!! Sänder massa styrkekramar! Alla verkar ha väldigt olika upplevelser av cytotec, det finns en del skräckhistorier här på familjeliv. För mig givk det så bra det nu kan gå, blödningen kom igång efter ca 4h, blödde som en vanlug mens och hade inte mer ont än en vanlig mens, på återkoll 1 v senare såg allt bra ut, inga rester kvar. Hoppas du får det liknande. Sen är det ju skittufft mentalt ändå. Hjärta

• Emma1b
    Jooosen skrev 2022-02-08 21:31:59 följande:

är såååå svullen! Går runt som en val känns det som! Fler? Vecka 10 imorn. Hungrig och mätt samtidigt haha? har dille på bubbelvatten :) 

Exakt! Illamående, uppsvälld hungrig och mätt känsla samtidigt! Jag som ÄLSKAR kaffe kan inte få i mig en mun längre. Knappt te heller. Saknar något varmt och trevligt att ta på kafferasterna. Har köpt hem varma koppen och nyponsoppa, men det kan man ju inte dricka tre gånger per dag. Vad dricker ni andra på kafferasterna?
  • Emma1b

Tack för tips på varma saker att dricka! Ska testa både honungsvatten och mjölk med en touch av kaffe.
    Nu är sjukt irriterad på min vc. Ringde idag för att få recept på primperan och fick en telefontid med läkare om en vecka!! När man mår så här dåligt är ju det en evighet! Men den stenåldriga synen att en gravid kvinna bara ska stå ut lever tydligen kvar! Demon

• Emma1b

Jag mår också gräsligt illa, tar mig knappt upp ur soffan. Jobbar hemifrån så det gör jag liggandes. Så ni som inte mår illa, njut istället!! För det här är hemskt... Ringde vc idag för att få recept på primperan och fick en telefontid med läkare OM EN VECKA! Så man får tydligen skylla sig själv...

Jag har bokat nipt till vecka 11,  fyllde 40 förra sommaren så oron finns ju där. Jag skulle avbryta vid alla trisomier. Tri21 är ofta associerat mef ansra allvarliga missbildningar bland annat allvarliga hjärtfel.

• Emma1b

Jag mår också gräsligt illa, tar mig knappt upp ur soffan. Jobbar hemifrån så det gör jag liggandes. Så ni som inte mår illa, njut istället!! För det här är hemskt... Ringde vc idag för att få recept på primperan och fick en telefontid med läkare OM EN VECKA! Så man får tydligen skylla sig själv...

Jag har bokat nipt till vecka 11,  fyllde 40 förra sommaren så oron finns ju där. Jag skulle avbryta vid alla trisomier. Tri21 är ofta associerat mef ansra allvarliga missbildningar bland annat allvarliga hjärtfel.

Svar på tråden BF september 2022