BF september 2022
Du då?
Och ja, jätteskönt att må bra! Nu har jag förvisso haft lite lätt illamående hela kvällen haha så inte så gött, men det är inget värre än att jag klarar att jobba och äta och så vidare som vanligt.
Hej allihop!
Plussade ikväll! :)
Är 45 i mars och blev spontant gravid i höstas men fick missfall men är gravid igen nu :)
Är så himla glad men vet såklart att oddsen är emot mig men å andra sidan var de det från början :)
Beräknad 30/9
Vecka 7+0 idag!
Ögonen är som två öppna kranar och jag vill sova heeeela tiden, utom tidig morgon haha
Konstant sötsugen, känns inte sådär superbra när man kommer till kassan på Coop och inser att man lagt i SEX (!) chokladbitar i varukorgen
Fortfarande inte mycket till illamående, tackar gudarna för det!! Med min kräkfobi går jag omkring och oroar mig för det hela tiden.
Och apropå den där facebook-gruppen - jag vill också vara med! Snart. Typ när jag går in i vecka 12. Meeeen jag kan inte skriva till folk här på fl? Går inte att trycka på namn och komma in på profiler heller av någon anledning. Någon som vet hur jag gör?
Grattis till alla nya plus!!
Själv är jag i vecka 7+3 idag, börjar oroa mig som bara den igen! Vaknade inatt av att det gjorde fruktansvärt ont i magen runt livmoder + äggstockar, gjorde det en natt förra veckan också. Sover öht jättedåligt, vaknar flera gånger per natt och har svårt att somna om... ingen aning om varför eller om det har med graviditeten att göra? Brukar vanligtvis sova hur bra som helst.
Känner mig mindre svullen nu än för någon vecka sen, och mår fortfarande inte illa alls. Inga problem med lukter heller, jobbar i vården så hade ju märkt det liksom. Däremot är jag fruktansvärt hungrig hela tiden... har redan gått upp två kilo (!!!) och det lär ju definitivt bero på min konstanta hunger snarare än på graviditeten när det är såhär tidigt.
GAHHH... alltså, jag är ju superglad så länge jag slipper må illa, men samtidigt har jag läst både här och var att just illamående är ett tecken på en frisk graviditet och att det minskar risken för mf. Är såååå rädd för mf eller, ännu värre, ma. Ska till mvc nu på onsdag, men där kommer de ju inte kolla nåt sånt liksom. Det är min första graviditet och ul tidigare än kub får man inte här om man inte har tidigare riskfaktorer. Hittar ingen klinik eller så som gör det privat heller i hela länet.
Hur gör ni för att få ultraljud så tidigt?
Är i vecka 8+0 idag och vill också!! Här måste man vänta till vecka 14 och KUB-testet.