Rynkor av kudde
800 gram och uppåt räknar jag som hög. Min höga kudde är på 800 gram.
800 gram och uppåt räknar jag som hög. Min höga kudde är på 800 gram.
Aha, det är faktiskt samma kudde som jag har! Då hade jag fel om hur mkt fyllning den hade, var ett tag sedan jag köpte den. Den är i varje fall den skönaste kudden jag har (vi har typ 8-9 kuddar i vår dubbelsäng som jag mixar och matchar när vi kollar på tv eller läser osv).
Aha, det är faktiskt samma kudde som jag har! Då hade jag fel om hur mkt fyllning den hade, var ett tag sedan jag köpte den. Den är i varje fall den skönaste kudden jag har (vi har typ 8-9 kuddar i vår dubbelsäng som jag mixar och matchar när vi kollar på tv eller läser osv).
Vi har några 70x100 och några standardörngott som vi knör på som funkar ändå.
De större örngotten blir lite skrynkligare på och har man 50x60 örngott som funkar om man knör på den blir det ju lite tajt, men är du orolig tycker jag du ska köpa 50x60 varianten då den är väldigt skön den också (två av våra andra kuddar är den modellen exakt, vi köpte på Jysk när de hade någon rea).
Jag upplever den som ganska hög och då har jag relativt breda axlar för att vara kvinna. Det som är positivt med just de kuddarna (både den större och standardvarianten) är att bägge håller formen väldigt bra till skillnad från många andra kuddar jag köpt som antingen sjunker ner satans mycket med tiden eller knölar ihop sig, det har inte dessa kuddar gjort och det är ända ca 6-7 månader sedan jag köpte dem.
Just nu har jag den på 800 gram underst och den på 1000 överst eftersom jag gillar att sova extremt högt, men jag sover med den andra på 800 gram överst ibland också och ibland någon av dem själva utan någon annan kudde under om det varit krig mellan mig och maken och kuddar stulits hej vilt.
Just nu har jag den på 800 gram underst och den på 1000 överst eftersom jag gillar att sova extremt högt, men jag sover med den andra på 800 gram överst ibland också och ibland någon av dem själva utan någon annan kudde under om det varit krig mellan mig och maken och kuddar stulits hej vilt.
Alla mina örngott för 50x60 funkar inte på kudden som är på 1000 gram, de flesta funkar dock även om det blir väldigt trångt. Har ca 4 örngott i storleken 70x100 som blir lite förstora men det stör inte mig. Tycker nog att du bör köpa den andra kudden på 800 gram om du är väldigt orolig över detta, bara så att du slipper grubbla över det tänker jag. Som sagt, det är en rejält hög kudde den också och kan inte tänka mig att den inte skulle passa dig även om du har breda axlar. Kram!
Eftersom du tänker åka och köpa kudden. Fråga om det finns möjlighet att prova olika örngott på kudden.
Då ser du ju hur det blir innan du köper.
Jysk brukar inte erbjuda byten, men oftast vill de sälja, så be helt enkelt om de har några öppnade örngott och se vilka som passar.
Dethär var den 70
x100 de får ju fan plats 2 kuddar i denna ???????? vem rekommendera denna
Vad bra att du fick se hur det blev.
Passade de andra örngotten?
Köpte du kudden?
Toppen! Mycket lättare att hitta örngott till mindre kuddar så att ha två är en bra lösning.
Och 400:- är ju ett toppenpris.