• Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 15:43:01 följande:

Aha, det är faktiskt samma kudde som jag har! Då hade jag fel om hur mkt fyllning den hade, var ett tag sedan jag köpte den. Den är i varje fall den skönaste kudden jag har (vi har typ 8-9 kuddar i vår dubbelsäng som jag mixar och matchar när vi kollar på tv eller läser osv).

Har ni den som är 1000?
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 15:43:01 följande:

Aha, det är faktiskt samma kudde som jag har! Då hade jag fel om hur mkt fyllning den hade, var ett tag sedan jag köpte den. Den är i varje fall den skönaste kudden jag har (vi har typ 8-9 kuddar i vår dubbelsäng som jag mixar och matchar när vi kollar på tv eller läser osv).

Vad har ni för överdrag på dom, eftersom 50x60x10 ej säljs och måste special sys för jag vet ej vad jag ska använda till dom
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 16:45:15 följande:

Vi har några 70x100 och några standardörngott som vi knör på som funkar ändå.

Blir de inte skrynkligt och sånt om de är så stort, funderar på att köpa en 50x60 för enkelhetens skull eller är de mer värt att ha en sån kudde den ser väldigt mycket skönare ut en än vanlig en
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 19:09:54 följande:

De större örngotten blir lite skrynkligare på och har man 50x60 örngott som funkar om man knör på den blir det ju lite tajt, men är du orolig tycker jag du ska köpa 50x60 varianten då den är väldigt skön den också (två av våra andra kuddar är den modellen exakt, vi köpte på Jysk när de hade någon rea).

Tror du inte den blir för låg för jag är ganska bredaxlad eller är den ganska hög också?
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-20 23:36:12 följande:

Jag upplever den som ganska hög och då har jag relativt breda axlar för att vara kvinna. Det som är positivt med just de kuddarna (både den större och standardvarianten) är att bägge håller formen väldigt bra till skillnad från många andra kuddar jag köpt som antingen sjunker ner satans mycket med tiden eller knölar ihop sig, det har inte dessa kuddar gjort och det är ända ca 6-7 månader sedan jag köpte dem.

Använder du dom höga eller dom normala mest?
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-21 05:35:10 följande:

Just nu har jag den på 800 gram underst och den på 1000 överst eftersom jag gillar att sova extremt högt, men jag sover med den andra på 800 gram överst ibland också och ibland någon av dem själva utan någon annan kudde under om det varit krig mellan mig och maken och kuddar stulits hej vilt.

Har sån ångest för vet verkligen inte vad jag ska köpa om den normala blir för låg och om jag köper den som är större blir överlakanet för skrynkligt, vad tycker du jag ska göra för har typ lust att köpa båda för att variera eller känna av så kan man ju lämna tillbaka den om den blir för låg asså ååå har sån stress över dethär
  • Dalaa

Just nu har jag den på 800 gram underst och den på 1000 överst eftersom jag gillar att sova extremt högt, men jag sover med den andra på 800 gram överst ibland också och ibland någon av dem själva utan någon annan kudde under om det varit krig mellan mig och maken och kuddar stulits hej vilt.

Funkar 50x60 örngott på 1000 kudden eller måste man köpa större eller blir dom jätte trång?
  • Dalaa

Hur stor var dina örngott som du hade till din 1000 g kudde? :)
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-22 02:38:37 följande:

Alla mina örngott för 50x60 funkar inte på kudden som är på 1000 gram, de flesta funkar dock även om det blir väldigt trångt. Har ca 4 örngott i storleken 70x100 som blir lite förstora men det stör inte mig. Tycker nog att du bör köpa den andra kudden på 800 gram om du är väldigt orolig över detta, bara så att du slipper grubbla över det tänker jag. Som sagt, det är en rejält hög kudde den också och kan inte tänka mig att den inte skulle passa dig även om du har breda axlar. Kram!

Blir ett 40x60x11 för litet eller borde jag ta ett 70x100 istället svar uppskattas så snabbt som möjligt för ska snart fara och köpa kudden vid 10 de blir båda kuddarna men nu är de bara vilket örngott jag ska köpa
  • Dalaa
    Lönnsirap skrev 2021-11-22 06:19:12 följande:

Eftersom du tänker åka och köpa kudden. Fråga om det finns möjlighet att prova olika örngott på kudden.

Då ser du ju hur det blir innan du köper.

Jysk brukar inte erbjuda byten, men oftast vill de sälja, så be helt enkelt om de har några öppnade örngott och se vilka som passar.

Eftersom jag har ocd klarar jag inte av om någon annans huve har varit på kudden hur ska jag veta om kudden jag köper är helt oanvänd?
  • Dalaa

Dethär var den 70

x100 de får ju fan plats 2 kuddar i denna ???????? vem rekommendera denna

• Dalaa
    Lönnsirap skrev 2021-11-22 15:31:36 följande:

Vad bra att du fick se hur det blev.

Passade de andra örngotten?

Köpte du kudden?

Kände att den där 1000 blev alldeles för hög så köpte 2 st 800gram för 400 kr totalt på rean 68% rea är riktigt nöjd
  • Dalaa
    Lönnsirap skrev 2021-11-22 16:25:40 följande:

Toppen! Mycket lättare att hitta örngott till mindre kuddar så att ha två är en bra lösning.

Och 400:- är ju ett toppenpris.

Original priset för 2 är 1400 kr så gjorde ett bra köp lär nog bara använda en av kuddarna när jag sover men när jag ser på film eller nåt behöver jag nog båda
Svar på tråden Rynkor av kudde