• Dalaa

Rynkor av kudde

Jag har haft min kudde i cirka en månad men den är väldigt oskön och har sjunkit ned väldigt mycket i madrassen med den, kan man få rynkor eller permanenta streck i ansiktet av det för jag har sett fler sträck bredvid näsan sen jag börja använda denna kudde, eller är de bara mitt huvud som tror de, är tacksam för svar, är en kille med ocd och är väldigt stressad och kan ej sluta tänka på detta, och ja jag är helt seriös och detta tar upp hela mina dagar knäppa kort och kolla på mina nyblivna ?sträck? och jag är 18 år så mitt självförtroende har gått ner skarpt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-19 10:25
    Svar uppskattas

• Svar på tråden Rynkor av kudde
  • moaguuun

Du kommer få seriösa problem i livet om en kudde är jobbigt nu..

• Dalaa
    moaguuun skrev 2021-11-19 11:56:34 följande:

Du kommer få seriösa problem i livet om en kudde är jobbigt nu..

Jo jag vet tyvärr hakar jag upp mig på sånthär och vad tror du om de jag skrev låter de orimligt?
  • Mortiscia80

För det första, sök hjälp för din ocd. För det andra, sov på rygg om du är orolig.

• Dalaa
    Mortiscia80 skrev 2021-11-19 13:09:13 följande:

För det första, sök hjälp för din ocd. För det andra, sov på rygg om du är orolig.

Har psykiatrisk hjälp och tar mediciner :)
  • Mortiscia80
    Dalaa skrev 2021-11-19 13:10:43 följande:
    Har psykiatrisk hjälp och tar mediciner :)
    Bra :) Fortsätt med det!
  • Dalaa
    Mortiscia80 skrev 2021-11-19 13:13:47 följande:

Bra :) Fortsätt med det!

Plus kan jag inte sova på rygg men ska köpa en ny kudde nu på måndag, men tror du personligen att kudden kan ha gjort så jag fått permanenta sträck pågrund av en dunkudde som är för låg? Eller är de bara mitt huve för har svårt för o fatta om de jag frågar nu är jätte orimligt eller inte och uppskattar att du ger mig svar
  • Mortiscia80
    Dalaa skrev 2021-11-19 13:19:23 följande:
    Plus kan jag inte sova på rygg men ska köpa en ny kudde nu på måndag, men tror du personligen att kudden kan ha gjort så jag fått permanenta sträck pågrund av en dunkudde som är för låg? Eller är de bara mitt huve för har svårt för o fatta om de jag frågar nu är jätte orimligt eller inte och uppskattar att du ger mig svar
    Nej, du kommer inte få permanenta streck.
  • Kexsmula

Vad jobbigt det måste vara att gå omkring med sådana tankar. Nej, du kommer verkligen inte få rynkor eller permanenta streck pga kudden, det är totalt orimligt. Är den inte skön däremot kan du ju köpa en ny ändå.

• Dalaa
    Mortiscia80 skrev 2021-11-19 14:25:05 följande:

Nej, du kommer inte få permanenta streck.

Ok tack
  • Dalaa
    Kexsmula skrev 2021-11-19 14:30:32 följande:

Vad jobbigt det måste vara att gå omkring med sådana tankar. Nej, du kommer verkligen inte få rynkor eller permanenta streck pga kudden, det är totalt orimligt. Är den inte skön däremot kan du ju köpa en ny ändå.

Det är väldigt jobbigt att leva med, jag googlar för mycket och då blir det att jag lyssnar på de för de kanske är en populär sida som säger att man kan få rynkor eller sträck sen kan jag inte sluta tänka på det. Så är de med fler än bara just dethär är som ett fängelse inne i huvudet jag begränsar mig för allt så är det att leva med ocd är det inte kudden är det något helt annat
Svar på tråden Rynkor av kudde