Inlägg från: Anonym (2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2)

Gravid efter kejsarsnitt?

Ett år är rekommendation. Helt lugnt kan man dock aldrig veta om det är. Saker kan hända. Finns de som blivit gravida långt tidigare än ett år efter k.s också där det gått bra. 

• Anonym (2)
    Anonym (Ts) skrev 2021-11-03 15:23:11 följande:
    Jo har förstått det men när jag frågade om varför var det bara att man var säker på att man var läkt då, men inte om det var med typ 50% marginal eller så....tänkte om det fanns mer info liksom.
    Jag blev gravid efter 11 månader och min livmoder sprack vid nästa förlossning. Det absolut värsta tänkbara scenariot. Det är dock ytterst ovanligt och ingen av alla läkare jag träffade sa att det berodde på att det var för tätt mellan. Det är helt enkelt sånt som händer. Läkt är det som sagt inom ett år. Hur stora riskerna är för ditten och datten om man blir gravid tidigare är omöjligt säga i enskilda fall. Jag har inte läst nån statistik heller, bara hört just rekommendationen på 1 år. Rekommendationer brukar vara väl tilltagna också. 
  • Anonym (2)
    Anonym (one night) skrev 2021-11-03 15:49:11 följande:
    Fy vad hemskt! Sprack den av värkarbete då pga att nästa förlossning skulle bli vaginal? Eller innan? 
    Sprack när krystvärkarna satte igång så det blev katastrofsnitt. Det gick bra till slut, men är inget jag önskar nån.
  • Anonym (2)

Jag gjorde många TUL med andra barnet och dom såg inget fel där så jag tror inte det går kolla heller.

Svar på tråden Gravid efter kejsarsnitt?