Inlägg från: Daniel1986 |Visa alla inlägg
  • Daniel1986

Hjälp.. Vad gör tonåringar och vilka sidor/ appar hänger dom på?

Hejsan min dotter nyss fyllda 14år hänger men mindra bra

Kompisar och blir bara mer och mer frånvarande.

Hon slösar massa pengar som jag inte vet vart kommer ifrån. Hennes kontant kort laddas på titt som tätt och jag kan inte se vem som gör det. Hon bor största delen hos sin mamma, tar jag upp min oro med dotter eller mamma så får jag bara höra att jag är överbeskyddande och att jag inte litar på henne. Och NEJ jag litar inte på henne eller vännerna hon hänger med tyvärr :( vilka appar och sidor hänger tonåringarna på nu? Och vilka appar kan dom få pengar av? Vissa swichar kan jag ju spåra och lista ut. Men mobilladdningarna går jag bet på. Då det rör sig om ganska stora summor på ganska kort tid blir jag orolig. Någon med liknande erfarenheter eller kanske tips?

• Svar på tråden Hjälp.. Vad gör tonåringar och vilka sidor/ appar hänger dom på?
  • Daniel1986
    Anonym (F) skrev 2021-11-01 15:26:26 följande:

Självklart kan någon annan fylla på hennes mobilsaldo utan att ni vuxna vet vem det är.

TikTok och Snap tror jag att de fortfarande använder. Instagram så klart. Vet inte hur Fans only funkar, men där kan hon så klart ha konto. Eller nån crowd funding-sida. Twitter kanske. Sen finns en uppsjö av onlinespel med chat där det så klart kan förekomma grooming även på de mest oskyldiga ställena. Kort sagt så vet man aldrig. Att tjäna pengar via appar ger nästan ingenting så det skulle vara en svag gissning från min sida.

Kolla den här listan också: dennyaskolgarden.aftonbladet.se/chapter/5-appar-din-tonaring-anvander/

Hur stora summor pratar vi om, och hur får ni vuxna reda på det? Hur ofta?

TikTok och snap har ja rätt bra koll på. Tänker mer only fans och liknande, vad är det för plderskontroll på sådan sidor? Känner mig rätt dum men vad är en crowd funding sida för något? Jo att vem som kan fylla på ett kontant kort vet jag om, och görs det via swish så ser man ju inte från vilket nummer, senaste 14 dagarna har kontantkortet laddats på 11 ggr för 295:- st. Jag brukar ladda hennes telefon en gång varje månad. Skulle göra det idag via comviq appen och kollade på historiken och upptäckte det då. Är ju alltså påfyllt för över 3000 på två veckor. Och det gör mig lite orolig. Sen nya kläder hon säger att mamma köpt eller säger till mamma att jag har köpt viket visat sig inte stämma, inge jätte dyra kläder. Förutom en jacka hon sagt till sin mamma att jag köpt för 2100, vilket jag inte har gjort. Jag kö ner mig inte överbeskyddande, men är det konstigt att jag blir orolig och fundersam vad det är som pågår?
Svar på tråden Hjälp.. Vad gör tonåringar och vilka sidor/ appar hänger dom på?