Anonym (AP) skrev 2021-10-20 22:16:11 följande:
Jag fick nyss veta att 2 veckor innan vi flytta ihop pratade hon med en annan kille på messenger om att ligga med varandra. Hon säger att hon inte mins detta och att hon aldrig skulle göra något mot mig???? dettta är 2 år sedan nu. Vi hade vart med varandra ett år när detta hände.
Hur hanterar jag detta?
Otrogen? Har de hänt flera gånger? Låg dom?
Förlåta? Isf hur glömmer man detta?
Hur du hanterar det?
Genom att säga att förhållandet är slut om inte hon lyckas bevisa för dig att inget har hänt och då menar jag verkliga bevis inte bara en massa prat. PS! Den andra snubben duger inte som bevis, för han kommer bara säga vad hon ber honom säga.
Otrogen?
Ja förmodligen
1) Man drabbas sällan av spontan minnesförlust bara sådär och gör hon det borde hon undersöka sig och visa dig intyg på att hon lider av minnesförlust
2) Snackar man om att ligga så har förhållandet pågått ett tag och kommit en bra bit på vägen... hur stora är oddsen för att de INTE har legat?
3) Låg dom en gång lär de garanterat legat flera ggr, varför skulle de bara ha gjort det en gång?
Förlåta?
Du kommer aldrig kunna glömma det, det finns liksom inget sätt att radera minnen, de kommer finnas där så länge du lever. Det enda du kan göra är lära dig leva med dem. Förlåta kan du säkert göra, men frågan är om en person som gått bakom din rygg är värd att förlåtas och om det är värt att vara kvar med en sån person med allt det innebär. Jag tycker inte det är värt det. Finns inget återvändo från en sån grej, då är det bättre att gå isär.