• Anonym (AP)

Skrev med en annan kille

Jag fick nyss veta att 2 veckor innan vi flytta ihop pratade hon med en annan kille på messenger om att ligga med varandra. Hon säger att hon inte mins detta och att hon aldrig skulle göra något mot mig???? dettta är 2 år sedan nu. Vi hade vart med varandra ett år när detta hände.

Hur hanterar jag detta?

Otrogen? Har de hänt flera gånger? Låg dom?

Förlåta? Isf hur glömmer man detta?

• Svar på tråden Skrev med en annan kille
  • Anonym (Skeptisk)

Hur hade du gjort om hon hade skrivit det för en vecka eller månad sen? Hade du bara släppt det och gått vidare då? För helt klart är att ja, hon ville ligga med någon annan. Om hon legat med honom eller någon/några andra kommer du aldrig få veta.

Så antingen sväljer du det hon säger, med vetskapen att hon planerade eller iaf ville ligga med någon annan (beror lite på vad som skrevs), eller så gör du slut, med vetskapen att hon planerade eller iaf ville ligga med någon annan. Det beror alltså lite på vad du kan leva med.

• Anonym (Vanlig fantasi)

Att skriva med någon annan, särskilt att skriva om sex, har visat sig väldigt ofta vara mest bara fantasier eller som en hjälp till inspiration, glädje, bekräftelse, elelr något liknande.
    Fantasier ofta på liknande sätt som att läsa erotiska noveller eller att porr-surfa.
    Undersökningar har visat att en mycket stor del av allt på datingsiter, kontaktannonser, tinder och liknande för väldigt många mest bara handlar om fantasier eller sökande efter bekräftelse.
    Många, särskilt väldigt många kvinnor, får massor av svar men går aldrig någonsin vidare till handling.
    En majoritet av alla människor på tinder går aldrig någonsin vidare till handling.

• Anonym (Kim)

Släpp det där! Vad är det där att dra upp och älta nu? Di vet ju inte om hon verkligen låg med honom. Det är bara fantasier som du är rädd för. Inget i realiteten.

Vad är det egentligen du är rädd för? Ni bor ju tillsammans. Vill du ha en anledning till att göra slut?

Antingen släpper du det bara eller så pratar du med henne om det så ni kan reda ut och gå vidare.

Tänk på att dina hjärnspöken kan göra henne riktigt sur.

• Anonym (Anonym@)
    Anonym (He24) skrev 2021-10-21 12:11:05 följande:

Hon såg dig om efter någon bättre in i det sista men valde dig för tryggheten och att ni redan hade ett förhållande. Inget att ta åt sig över det är bara så det funkar

Nej, verkligen inte! Då kan man undra hur viktigt det egentligen är att vara ihop.
    Under första tiden är man ju som mest kär och då jaga annat ligg är ju bara konstigt. Dessutom, jaga ligg två veckor innan dom flyttar ihop???
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-10-21 14:53:37 följande:
    Nej, verkligen inte! Då kan man undra hur viktigt det egentligen är att vara ihop.
    Under första tiden är man ju som mest kär och då jaga annat ligg är ju bara konstigt. Dessutom, jaga ligg två veckor innan dom flyttar ihop???
    Du fattar inte och du försöker bara skrämma upp TS.
    Hon har inte jagat något ligg.
    Hon har bara fantiserat lite, fått lite bekräftelse och haft lite kul på ett egentligen helt oskyldigt sätt eftersom hon inte agerade på det IRL.
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Vanlig fantasi) skrev 2021-10-21 15:00:45 följande:
    Hon har bara fantiserat lite, fått lite bekräftelse och haft lite kul på ett egentligen helt oskyldigt sätt eftersom hon inte agerade på det IRL.
    Hur vet du det? Hon kanske inte fick napp, det kanske fanns praktiska problem att få till ligget, eller nån annan förklaring. Måste inte alls ha varit bara fantasier och bekräftelse utan att hon faktiskt hade alla intentioner på att ligga med nån annan. Blir inte heller mindre oskyldigt för att man raggar digitalt. Hon kan ha varit otrogen hur många gånger som helst både innan och efter att de flyttat ihop. Om du inte är ts sambo så ska du inte uttala dig så tvärsäkert om vad det handlade om.
    Anonym (Skeptisk) skrev 2021-10-21 15:11:00 följande:
    Hur vet du det? Hon kanske inte fick napp, det kanske fanns praktiska problem att få till ligget, eller nån annan förklaring. Måste inte alls ha varit bara fantasier och bekräftelse utan att hon faktiskt hade alla intentioner på att ligga med nån annan. Blir inte heller mindre oskyldigt för att man raggar digitalt. Hon kan ha varit otrogen hur många gånger som helst både innan och efter att de flyttat ihop. Om du inte är ts sambo så ska du inte uttala dig så tvärsäkert om vad det handlade om.
    Jag vet för att jag har läst förutsättningarna som TS anger i trådstarten.
    Men du har andra fakta?
    Är du TS flickvän eller är du den personen som hon skrev med???

Om du inte är en av dessa personer så har du ju ingen aning.
    Läs mitt tidigare inlägg så kanske du förstår.

Varför önskar du personligen TS och flickvännen ont?
    Vad är ditt syfte, vad driver dig personligen, till att försöka skrämma upp TS med något som bara finns i dina egna taskiga fantasier?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Vanlig fantasi) skrev 2021-10-21 15:28:33 följande:
    Men du har andra fakta?

Vad är ditt syfte, vad driver dig personligen, till att försöka skrämma upp TS med något som bara finns i dina egna taskiga fantasier?
    Det enda som står är att dom snackar om att ligga med varandra. Framkommer inte om dom gjorde det eller inte. Flickvänner påstår att hon aldrig skulle göra det.

Låter ju som att hon ljuger. Man brukar komma ihåg den typen av kontakter. Om man inte gör det väldigt ofta så klart.

Om hon sedan genomfört något av detta, och om det finns en massa mer som TS inte vet om får TS fundera på. Antingen kan han komma över saken och släppa det. Eller så är det lika bra att göra slut innan svartsjukan äter upp honom.

Fick TS reda på saken nyligen så kan han ju vänta någon vecka för att se hur informationen lägger sig i sinnet.

Lycka till!
  • Anonym (Anonym@)
    Det vet ju inte ens ts. Det är ju en del i hans fråga.
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Vanlig fantasi) skrev 2021-10-21 15:28:33 följande:
    Men du har andra fakta?

Då vet du ju inte ändå. Du vet bara vad ts vet och det är väldigt lite. Om han visste vad hon gjort behövde han knappast starta en tråd. Det jag försöker lyfta är att det faktiskt kan ha hänt saker och att det inte alls är säkert att det bara handlar om en chat, som i sig är allt annat än oskyldig och tillräckligt med skäl för att iaf jag skulle dumpa personen på fem röda.

Varför vill du att ts ska vara tillsammans med en tjej som vill ligga med andra och inte respekterar honom ett dugg?
  • Anonym (Anonym@)
    Du verkar väldigt säker på att det är en vanlig fantasi. Hur kan du vara det? Brukar du fantisera och snacka om att ligga med någon webkompis veckan innan du skall flytta ihop med din boy/girlfriend?

• Anonym (jaha)
    Med tanke på hur mycket du "vet" och hur du tar tjejen i försvar så kan man nästan tro att du är TS tjej Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Anonym (AP) skrev 2021-10-20 22:16:11 följande:

Jag fick nyss veta att 2 veckor innan vi flytta ihop pratade hon med en annan kille på messenger om att ligga med varandra. Hon säger att hon inte mins detta och att hon aldrig skulle göra något mot mig???? dettta är 2 år sedan nu. Vi hade vart med varandra ett år när detta hände.

Hur hanterar jag detta?

Otrogen? Har de hänt flera gånger? Låg dom?

Förlåta? Isf hur glömmer man detta?

Hur du hanterar det?
    Genom att säga att förhållandet är slut om inte hon lyckas bevisa för dig att inget har hänt och då menar jag verkliga bevis inte bara en massa prat. PS! Den andra snubben duger inte som bevis, för han kommer bara säga vad hon ber honom säga.

Otrogen?
    Ja förmodligen
    1) Man drabbas sällan av spontan minnesförlust bara sådär och gör hon det borde hon undersöka sig och visa dig intyg på att hon lider av minnesförlust

2) Snackar man om att ligga så har förhållandet pågått ett tag och kommit en bra bit på vägen... hur stora är oddsen för att de INTE har legat?

3) Låg dom en gång lär de garanterat legat flera ggr, varför skulle de bara ha gjort det en gång?

Förlåta?
    Du kommer aldrig kunna glömma det, det finns liksom inget sätt att radera minnen, de kommer finnas där så länge du lever. Det enda du kan göra är lära dig leva med dem. Förlåta kan du säkert göra, men frågan är om en person som gått bakom din rygg är värd att förlåtas och om det är värt att vara kvar med en sån person med allt det innebär. Jag tycker inte det är värt det. Finns inget återvändo från en sån grej, då är det bättre att gå isär.
Svar på tråden Skrev med en annan kille