Jonisa skrev 2022-05-16 19:20:34 följande:
Jag känner igen känslan! Efter alla sprutor och all känslomässiga berg-och-dalbana blir man trött. jag går runt just nu inför vul och tänker om det inte är
något där så får vi börja om från början igen med sprutor..pust!
Fick du ingen information innan att det skulle kunna påverka en eventuell graviditet? De kunde väl tagit bort det innan de satte in embryot? Precis som du säger så hade man ju troligen inte sagt att du skulle komma tillbaka först om 8v om det varit något farligt! Men man blir ju så klart ändå lite orolig över situationen.
Har du mycket ont i magen? Har du känt av andra syntom?
Vet du förresten hur det gick för Ma1986?
Ja det tär verkligen på en :( Var det ditt tredje försök detta? Även om läkarna säger att man ska se behandlingarna som delförsök så är det ju en jäkla insats varje gång.
Jag fick bara veta att myomet kunde göra väldigt ont mot slutet av en graviditet. Det jag har är ett så kallat intramuralt, det sitter inkapslat i själva livmoderväggen. Tror inte man kan göra nåt åt det faktiskt. Och när livmodern växer, växer även myomet. Jag har väldigt ont i magen redan, men vet inte om det har nåt med detta att göra.
Jo men absolut, jag har rätt många symtom. Tänker att det man dras med i vanliga fall förstärks när man är gravid. Jag har problemmage och den ger sig till känna extra mkt nu. Det känns t ex som att jag har håll hela tiden. Konstant magknip. Sjukt jobbigt!
Nej, jag vet inte hur det har gått för henne, men man brukar ju säga att inga nyheter är goda nyheter, så förhoppningsvis har allt gått bra :)