Elinelisabet skrev 2022-05-17 23:34:22 följande:
Ja det tär verkligen på en :( Var det ditt tredje försök detta? Även om läkarna säger att man ska se behandlingarna som delförsök så är det ju en jäkla insats varje gång.
Jag fick bara veta att myomet kunde göra väldigt ont mot slutet av en graviditet. Det jag har är ett så kallat intramuralt, det sitter inkapslat i själva livmoderväggen. Tror inte man kan göra nåt åt det faktiskt. Och när livmodern växer, växer även myomet. Jag har väldigt ont i magen redan, men vet inte om det har nåt med detta att göra.
Jo men absolut, jag har rätt många symtom. Tänker att det man dras med i vanliga fall förstärks när man är gravid. Jag har problemmage och den ger sig till känna extra mkt nu. Det känns t ex som att jag har håll hela tiden. Konstant magknip. Sjukt jobbigt!
Nej, jag vet inte hur det har gått för henne, men man brukar ju säga att inga nyheter är goda nyheter, så förhoppningsvis har allt gått bra :)
Ja men så får vi tänka! Förhoppningsvis går allt bra för henne! :)
Hm låter inte skoj med myomet! Förstår att du känt oro, det är ju alltid jobbigt att inte riktigt veta vad man har att vänta sig!
Känner du håll? Vilket spännande symtom :) Gör det ont? Kanske kan vara ligamenten som känns av?
Jag vet faktiskt inte riktigt vilket försök detta räknas som, jag tror och hoppas att det räknas som nr 1, trots att vi gjort 3st hormonbehandlingar. Det är ju första gången vi fått sätta in något. Det verkar dock som att klinikerna räknar lite olika när det kommer till ?använda försök??