Missad LH-stegring?
Hej!
Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan januari 2021 utan framgång. Sedan några månader tillbaka testar jag med Clearblue ägglossningstest (dubbelhormon) för att pricka in ägglossningen. Det går sådär. Förra månaden hade jag 5 eller 6 dagar med blinkande smiley men var av en slump på gyn för VUL och läkaren konstaterade då att jag precis haft ägglossning trots att testet ej visat "max fertilitet". Nåväl, blev inte gravid. Denna cykel har jag bunkrat upp med fler test och testat nitiskt varje dag. Så fort blinkande smiley dök upp har jag testat 2 ggr/dag med ca 12 timmars mellanrum. Är nu inne på dag 6 med "hög fertilitet" utan tillstymmelse till fast smiley. Känner dock instinktivt att jag redan haft ägglossning. I morse prövade jag för sakens skull att testa med två olika "dosor", dvs den som jag använt hela cykeln och ytterligare en helt oanvänd. Som förväntat visade den nya "icke-fertil" medan den jag redan använt fortsatte visa "hög". I instruktionerna står det att den första stickan aldrig genererar "hög fertilitet". Nu har jag testat igen med den "nya" dosan och återigen fått resultatet "låg fertilitet". Nu till min fråga: kan det vara så att jag missat LH-stegringen även denna gång, alternativt att min stegring är för låg för att upptäckas? Några tankar? Tacksam för alla svar!