Inlägg från: Anonym (Been there..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Been there..)

Abort eller behålla. Mannen vill helst inte

Snälla behåll barnet. Du kommer ångra aborten mer än något annat som kan hända till följd av att du behåller. Tänk 10 år framåt. Du lär nog inte bry dig om han som hade sex med dig men lämnade dig o barnet. Men du lär sörja barnet som du ville ha men dödade pga en mansbebis, för att vara krass.

• Anonym (Been there..)
    Anonym skrev 2021-09-29 18:19:39 följande:

Sluta upp med att kalla foster för barn. Bara sluta.

Sluta upp med att kalla barn för foster. Vad ger dig att bestämma rätten att definiera en människa?
    Anonym skrev 2021-09-29 18:19:39 följande:

Sluta upp med att kalla foster för barn. Bara sluta.

Sluta upp med att kalla barn för foster! Vad get dig rätten att definiera en människa utifrån hur utvecklad hon är ?!
  • Anonym (Been there..)

Tror han bara är programmerad att tänka oplanerat = abort. Vilket är helt absurdt! Klarn ni ska behålla ert barn. Tror du på allvar han kommer tänka- önskar du var död, när barnet väl är här? Men däremot kommer noc du tänka önskar du levde om barnet dog. Grattis till er! Hoppas allt går bra ! :)

• Anonym (Been there..)

Ps. Och han kommer nog också tänka önskar du levde om barnet dog. Iaf om han inte är helt avtrubbad, i vilket fall han ändå inte bör tas på något som helst allvar :) men tror ss han vill ha det, gan är bara feg. I vilket fall som helst förtjänar barnet inte dö för det. Det är rätt ts, prata inte ens om abort. Ifall han skulle ha mage att begära det, säg bara, tror du på allvar jag skulle göra det? Nee du. ;))

• Anonym (Been there..)

Ps. Och han kommer nog också tänka önskar du levde om barnet dog. Iaf om han inte är helt avtrubbad, i vilket fall han ändå inte bör tas på något som helst allvar :) men tror ss han vill ha det, gan är bara feg. I vilket fall som helst förtjänar barnet inte dö för det. Det är rätt ts, prata inte ens om abort. Ifall han skulle ha mage att begära det, säg bara, tror du på allvar jag skulle göra det? Nee du. ;))

• Anonym (Been there..)
    Anonym (Prata på riktigt!) skrev 2021-10-02 12:26:17 följande:

Men han har sagt att han vill abort och du tolkar ändå honom som att han nog börjar vilja ha barn. Han kanske tycker att det är klart att du vet vad han vill?

Jag kan hålla med om att det låter som om ts är väldigt vag i sin kommunikation med denna man. Iaf så låter det här. MEN detta förändrar inte det faktum att de är med barn! Det är skitsamma vad han vill kan jag verklihmen tycka. Det är HAN som borde veta att hon vill ha barnet. Vill han att hon gör abort så är det något TS gott kan överse anser jag. Det är något han BORDE vara vag om! Helst aldrig nämna. Såhär är det:

Ts vill INTE göra abort och grattis till henne för det! Jag hoppas ts och hennes kille båda fattar hur lyckligt lottade de är och blir en lycklig kiten familj. Men om inte det händer så är frågan helt enkelt var vill TS hellre vara i framtiden - ensamstående mamma eller singel med ett dött barn? Jo, en tredje utväg är ju i relation med mannen som influerade henne till att döda barnet hon egentligen ville ha men ngt säger mig att den relationen ändå kommer att spricka ;) Jag vet iaf vad jag skulle välja. :)
  • Anonym (Been there..)

Ts om du läser äldre trådar om abort här på familjeliv så ska du se att din man nog är ett klassiskt fall av ngn som bara är rädd. Han vill innerst inne ha barnet men har svårt för omställningar. Inte för att det bör spela roll för dig ss, men i sådana fall slutar aborter alltid med att kvinnan och mannen ångrar sig och tänker varför gjorde vi så, vi dödadw barnet som vi egentligen hade kunnat ta hand om.. mannen kommer över det så småningom medan kvinnan inte kan det och bestämmer att hon inte längre älskar mannen och lämnar honom. Det hela handlar helt enkelt om att folk är rädda, hjärntvättade till att tro att abort är en enkel lösning, vilket inte kunde vara längre från sanningen, och rent ut sagt dumma! Det verkar som att du kommer behålla ts, och det tycker jag är så roligt för dig! Blir mest konfunderad av alla dessa fall av onödiga aborter och folk som definierar människor utifrån konstruerade termer. Man blir mörkrädd. Sorry för utsvävningen. Grattis till dig!

• Anonym (Been there..)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-03 12:01:40 följande:

Jag tänker som du. Han har ju stunder när han e positiv om barnet. Men vill helt enkelt inte ensam vara den som säger att jag kommer behålla. Önskar att vi tillsammans skulle komma fram till det, då är nog förutsättningarna för ett förhållande oss emellan bättre. Abort är en nöd lösning, inget man skall ta lätt på.

Ah ok, nu förstår jag. Då är ditt bästa kort att inte pusha honom till att vara glad över graviditeten utan bara vara en så bra flickvän du bara kan. Försök vara romantisk och kärleksfull och visa din feminina och moderliga sida så han ser vilken underbar flickvän och blivande mamma du är! Och funkar inte det så är felet inte hos dig utan hos honom! Har ärligt talat rätt svårt för män som inte har problem med att ha sex men inte tar sitt ansvar. Jag ger denna man benefit of the doubt och isf tycker jag ss du bara ska vara lugn trygg och kärleksfull och utan att pusha honom stå fast vid ditt val.
  • Anonym (Been there..)
    Anonym (Tja) skrev 2021-10-03 17:03:55 följande:
    ja. män kan skydda sig och vill de inte ha barn så få de använda sig av kondom resten av deras liv. De flesta skyddar sig på ett annat sätt. Det är ju just detta. En person kan inte helt plötsligt sluta skydda sig och skita i vad den andra tycker och låta denna personen ha ett barn som den inte ville ha resten av sitt liv. Det finns samtycke till sex så ska det finnas samtycke till barn när man är i ett förhålland
    Just det faktum att det råder samtycke till sex är en av de största argumenten till att ditt förslag är vedervärt rent ut sagt. 
    Är det inte en bättre idé att män bara har sexuella relationer med kvinnor de kan tänka sig "råka" få barn med? Tycker det är vettigare än att tvinga kvinnan avsluta "fostrets" liv bara för att mannen inte är med på att "fostret" ska få fortsätta leva. 
Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte