Anonym (Prata på riktigt!) skrev 2021-10-02 12:26:17 följande:
Men han har sagt att han vill abort och du tolkar ändå honom som att han nog börjar vilja ha barn. Han kanske tycker att det är klart att du vet vad han vill?
Jag kan hålla med om att det låter som om ts är väldigt vag i sin kommunikation med denna man. Iaf så låter det här. MEN detta förändrar inte det faktum att de är med barn! Det är skitsamma vad han vill kan jag verklihmen tycka. Det är HAN som borde veta att hon vill ha barnet. Vill han att hon gör abort så är det något TS gott kan överse anser jag. Det är något han BORDE vara vag om! Helst aldrig nämna. Såhär är det:
Ts vill INTE göra abort och grattis till henne för det! Jag hoppas ts och hennes kille båda fattar hur lyckligt lottade de är och blir en lycklig kiten familj. Men om inte det händer så är frågan helt enkelt var vill TS hellre vara i framtiden - ensamstående mamma eller singel med ett dött barn? Jo, en tredje utväg är ju i relation med mannen som influerade henne till att döda barnet hon egentligen ville ha men ngt säger mig att den relationen ändå kommer att spricka ;) Jag vet iaf vad jag skulle välja. :)