Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Abort eller behålla. Mannen vill helst inte

Jag behöver solskenshistorier!

Är gravid, och mannen önskar abort,

men han säger också att han inte är 100% säker. Han har inga barn,

och är 40 år. Vi blev gravida trots p medel.

Jag är i chok,

men abort orsakar stark ångest och panik.

Vi har bara deittat i ett halvår. Hur fan överlever man detta? Vill inte heller bli ensam med barnet.

Samtidigt som han e för abort, är han orolig att fostret tagit skada av p pillrena, och pratar stundvis om bebisen,

och att jag nog inte kan äta sushi.

Hur har andra som behållits situation blivit?

Graviditeten e tidig, men känner av den. Vill verkligen inte avbryta. Så himla jobbigt. Han

är väldigt snäll och lyssnar och vill prata. Men han har svårt att se att det är ett barn,

inte bara en situation som kommit av misstag.

Hjälp mig att fundera på en bra

lösning.

• Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte
  • Anonym (TS)

Han har föreslagit att vi tillsammans skall tala med

någon om detta. Jag vill absolut inte bli ensam.

• Anonym (TS)

Jo jag tror det med. Men jag har flera barn sen innan, så vet att ensam

vore det för mycket: Han försöker absolut inte pressa

mig dock.

• Anonym (TS)

Jo han är en bra man, men upplever att han är i chok tillstånd. Det var ju inte planerat. Ansvar av barnet kommer han säkert ta om det skulle bli så. Vi har en fin relation, men färsk på alla vis.

Samtidigt som han pratat abort,

så kan han stundvis tala om eventuell bebis.

• Anonym (TS)

att det vore logisk lösning eftersom det inte var planerat. Men sen när jag talar om det som ett blivande barn tycker han det blir svårt.

• Anonym (TS)

Ikväll nämnde han inte abort. Vi har nu vetat om detta i två dygn. Han smölter det sakta men säkert,

är

jätte

kärleksfull mot mig. Han behöver antagligen nu ta in detta? Jag tänker iaf inte ta upp abort diskussionen självmant. Ikväll talade

vi mest om annat. Vilket var skönt.

• Anonym (TS)

Senasta dagarna har vi mest umgåts och försökt varva ner. Han skall

prata med nån kompis, och ventilera. Abort har inte nämnts, men han säger att vi skall försöka bestämma

en tid när vi disskuterar och försöker se olika perspektiv.

Men samtidigt pratar han som om graviditeten skall

fortsätta. Pratade om restaurangbesök- men du kan ju inte dricka vin säger han.

Han hde köpt glass, jag skämtade

om att inte äta socker varje dag, att jag blir fet. Han sade att ja men det

blir du ju snart iaf. Se verkar som om han processerar?

Jag hoppas att vi lyckas tillsammans komma fram

till att behålla, och ge oss alla tre en chans. Se vet vi ju inte vad som händer längre fram i livet.

• Anonym (TS)

Klart han vet vad jag vill, jag har sagt att jag absolut inte vill göra abort. Upplever att vi nu får

smälta detta lite.

• Anonym (TS)

Vi

hade ett långt snack igår kväll. Han säger att han inte är

100

säker. Han upplever abort som en enkel lösning, varefter vi i lugn och ro kan kolla våran relation. Men han säger att känslorna och tankarna går

upp och ner. Att han är 20/80 eller 30/70 för abort. Men att han inte är säker.

Han säger att det finns positivt också

med att behålla, men han funderar mycket på hur det skulle ändra hans liv. Ansvar över nån annan,

och så funderar han på att då

är

det

liksom vi två för

evigt,

vilket jag sa att så kan man inte tänka. Det kan man ju aldrig garantera.

Han vill ha barn, men planerat och lite senare.

Jag har sagt vad jag känner. Och bett honom försöka tänka på det

positiva med att få ett barn. Vårat förhållande är bra, men han är nervös och osäker på tanken att verkligen binda sig.

Han säger att det finns mycket positivt, men tror han är rädd för alla omställningar.

Jag tycker att gör man abort skall det vara 100% säkert,

och behålla skall kännas omöjligt. Jag tror jag behåller hur som, men önskar självklart att vi skulle ta beslutet gemensamt, och ge oss en chans, all tre. Sen om det

längre fram skulle visa sig att vi inte funkar som par, får vi väl lösa det. Jag har ju redan barn med mitt x, men

är verkligen inte sugen på att bli ensam gravid.

Är dock rätt säker på att han skulle finnas där för

mig och barnet. Han talar mycket

om att han skulle villa vara bästa pappan och mannen, så

att han skulle

överge barnet finns nog ej på agendan.

Han är en jätte fin och ansvarstagande man. Jag önskar att han smälter detta,

och att allt löser sig. Jag har sagt att jag redan är

fäst vid detta lilla mirakel, som kommit till trots alla odds. Jag kan helt enkelt inte tänka annat en med känsla.

• Anonym (TS)
    Anonym (svar) skrev 2021-10-03 00:24:24 följande:

Jag hamnade  precis i samma situation som du, efter att ha dejtat nån i halvår blev hon gravid, Jag ville inte heller ha barn men jag sa till henne att hon fick bestämma och oavsett vad hon bestämde skulle jag ta mitt ansvar.  Vi visste redan från början att vi var for olika for varandra och att vi inte fungerade som par men vi behåll barnen ändå och vi är jätte glada vi gjorde det. Vi bor inte ihop eller är ett par men min lilla pojke är den finaste som finns och vi är så tacksamma  att vi fick honom.  

Tack för svar. Gav ni någonsin familjelivet och parförhållandet en chans, eller

beslöt ni genast att inte vara ett par? Vi funkar fint som ?par? tillsvidare iaf. Men han har varit singel länge, och omställningen orsakat nog lite panik för

honom i tankarna.
  • Anonym (TS)

Kan vi droppa diskussionen om att är det ett barn eller foster. Hör inte hit öht. Tack!

• Anonym (TS)
    Anonym (Been there..) skrev 2021-10-03 10:01:50 följande:

Ts om du läser äldre trådar om abort här på familjeliv så ska du se att din man nog är ett klassiskt fall av ngn som bara är rädd. Han vill innerst inne ha barnet men har svårt för omställningar. Inte för att det bör spela roll för dig ss, men i sådana fall slutar aborter alltid med att kvinnan och mannen ångrar sig och tänker varför gjorde vi så, vi dödadw barnet som vi egentligen hade kunnat ta hand om.. mannen kommer över det så småningom medan kvinnan inte kan det och bestämmer att hon inte längre älskar mannen och lämnar honom. Det hela handlar helt enkelt om att folk är rädda, hjärntvättade till att tro att abort är en enkel lösning, vilket inte kunde vara längre från sanningen, och rent ut sagt dumma! Det verkar som att du kommer behålla ts, och det tycker jag är så roligt för dig! Blir mest konfunderad av alla dessa fall av onödiga aborter och folk som definierar människor utifrån konstruerade termer. Man blir mörkrädd. Sorry för utsvävningen. Grattis till dig!

Jag tänker som du. Han har ju stunder när han e positiv om barnet. Men vill helt enkelt inte ensam vara den som säger att jag kommer behålla. Önskar att vi tillsammans skulle komma fram till det, då är nog förutsättningarna för ett förhållande oss emellan bättre. Abort är en nöd lösning, inget man skall ta lätt på.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Helios) skrev 2021-10-03 12:15:47 följande:

Jag tänker på det här att han är 40 men säger att han vill ha barn senare. Han är redan relativt gammal för att bli förälder.

I know. Han har nog aldrig tänkt på dessa saker på djupet innan? Nu har han sin chans.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Been there..) skrev 2021-10-03 12:32:41 följande:
    Ah ok, nu förstår jag. Då är ditt bästa kort att inte pusha honom till att vara glad över graviditeten utan bara vara en så bra flickvän du bara kan. Försök vara romantisk och kärleksfull och visa din feminina och moderliga sida så han ser vilken underbar flickvän och blivande mamma du är! Och funkar inte det så är felet inte hos dig utan hos honom! Har ärligt talat rätt svårt för män som inte har problem med att ha sex men inte tar sitt ansvar. Jag ger denna man benefit of the doubt och isf tycker jag ss du bara ska vara lugn trygg och kärleksfull och utan att pusha honom stå fast vid ditt val.
    Låter som en bra plan. Tänker lite i samma banor. Vi har obs skyddat oss, och varit 100% ordentliga med det. Jag tycks vara den 1% som inte blir skyddad av hormonella preventivmedel...
  • Anonym (TS)

Kan detta sluta

bli en debatt tråd?

Var idag på ultaljud och hjärtat slog fint. Vi skall

disskutera ikväll. Han velar fram och tillbaka,

men jag är

rätt

lugn och trygg i situationen och att allt

löser sig.

• Anonym (TS)

Kan detta sluta

bli en debatt tråd?

Var idag på ultaljud och hjärtat slog fint. Vi skall

disskutera ikväll. Han velar fram och tillbaka,

men jag är

rätt

lugn och trygg i situationen och att allt

löser sig.

• Anonym (TS)

Uppdate. Vi kommer behålla. Nu hoppas vi allt gåt vägen. Har sett ett levande mini foster på ul :).

Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte