• Anonym (TS)

Abort eller behålla. Mannen vill helst inte

Jag behöver solskenshistorier!

Är gravid, och mannen önskar abort,

men han säger också att han inte är 100% säker. Han har inga barn,

och är 40 år. Vi blev gravida trots p medel.

Jag är i chok,

men abort orsakar stark ångest och panik.

Vi har bara deittat i ett halvår. Hur fan överlever man detta? Vill inte heller bli ensam med barnet.

Samtidigt som han e för abort, är han orolig att fostret tagit skada av p pillrena, och pratar stundvis om bebisen,

och att jag nog inte kan äta sushi.

Hur har andra som behållits situation blivit?

Graviditeten e tidig, men känner av den. Vill verkligen inte avbryta. Så himla jobbigt. Han

är väldigt snäll och lyssnar och vill prata. Men han har svårt att se att det är ett barn,

inte bara en situation som kommit av misstag.

Hjälp mig att fundera på en bra

lösning.

• Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte
  • Anonym (S)

Foster tar inte skada av p-piller.

Du kan äta sushi, med lax och allt.

Jag tror att han mest är rädd. Han skulle behöva prata med en bm eller läkare om sånt han undrar över. Räkna med att du blir ensam förälder i vilket fall, oavsett om han vill ha barnet eller inte. Om du står ut med det alternativet så kan du behålla barnet.

• Anonym (Så där ja)

Han bär halva ansvaret över att du är gravid .Du är gravid nu,inte han.Det handlar om din kropp ,inte hans!

• Anonym (TS)

Han har föreslagit att vi tillsammans skall tala med

någon om detta. Jag vill absolut inte bli ensam.

• Anonym (Been there..)

Snälla behåll barnet. Du kommer ångra aborten mer än något annat som kan hända till följd av att du behåller. Tänk 10 år framåt. Du lär nog inte bry dig om han som hade sex med dig men lämnade dig o barnet. Men du lär sörja barnet som du ville ha men dödade pga en mansbebis, för att vara krass.

• Anonym
    Anonym (Been there..) skrev 2021-09-29 18:16:53 följande:

Snälla behåll barnet. Du kommer ångra aborten mer än något annat som kan hända till följd av att du behåller. Tänk 10 år framåt. Du lär nog inte bry dig om han som hade sex med dig men lämnade dig o barnet. Men du lär sörja barnet som du ville ha men dödade pga en mansbebis, för att vara krass.

Sluta upp med att kalla foster för barn. Bara sluta.
  • Anonym (TS)

Jo jag tror det med. Men jag har flera barn sen innan, så vet att ensam

vore det för mycket: Han försöker absolut inte pressa

mig dock.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Been there..) skrev 2021-09-29 18:16:53 följande:

Mansbebis är väl att ta i, i det här skedet iallafall. Vi vet inte än om han kommer ta sitt ansvar eller smita undan, bara för att han har önskemål och diskuterar saken.
  • Anonym (TS)

Jo han är en bra man, men upplever att han är i chok tillstånd. Det var ju inte planerat. Ansvar av barnet kommer han säkert ta om det skulle bli så. Vi har en fin relation, men färsk på alla vis.

Samtidigt som han pratat abort,

så kan han stundvis tala om eventuell bebis.

• Anonym (Been there..)
    Anonym skrev 2021-09-29 18:19:39 följande:

Sluta upp med att kalla barn för foster. Vad ger dig att bestämma rätten att definiera en människa?
    Anonym skrev 2021-09-29 18:19:39 följande:

Sluta upp med att kalla barn för foster! Vad get dig rätten att definiera en människa utifrån hur utvecklad hon är ?!
  • Anonym (Moa)
    Anonym (TS) skrev 2021-09-29 18:31:53 följande:

Jo han är en bra man, men upplever att han är i chok tillstånd. Det var ju inte planerat. Ansvar av barnet kommer han säkert ta om det skulle bli så. Vi har en fin relation, men färsk på alla vis.

Samtidigt som han pratat abort,

så kan han stundvis tala om eventuell bebis.

Hur pratar han om abort?
Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte