BF juni 2022
Den är extra kraftig i år sa barnmorskan jag pratade med. Jag tar vaccinet imorgon. :) min make och båda söner har varit riktigt dåliga. Alla tre hade över 40 grader i en vecka. Testade sig så inte covid.
Den är extra kraftig i år sa barnmorskan jag pratade med. Jag tar vaccinet imorgon. :) min make och båda söner har varit riktigt dåliga. Alla tre hade över 40 grader i en vecka. Testade sig så inte covid.
Rul idag. Triss i pojkar. Måste bara smälta det lite.
Jag bröt ihop på kontoret och fick åka hem. Jag är besviken och ledsen och allt möjligt just nu. Ville också ha en tjej till familjen, att kunna bli mormor osv. Min make år också besviken. Var ju inte planerat heller blev gravid på p- piller. Valde att behålla. Alla känslor idag verkligen.
Tack snälla. Var eran trea planerad? Hur gamla är sönerna? Mina söner är 8 och den andra 5 nu i feb. Min make är lika besviken och ville inte ens vi skulle behålla från början så extra tungt allt. :( han sa igår att han har svårt att känna glädje så blev bara värre allt. Jag tänker hemska tankar att hag ångrade att behålla och sånt dumt. :(
Jag tänkte lika som dig. Att jag ville veta innan förlossning för att bearbeta innan. Då har man tid på sig att förbereda sig. Vi fick också ett missfall I somras och jag undrar också vad det var för kön på den lilla. Jag ville verkligen att det skulle bli en tjej denna gång även om jag redan hade en av varje men jag visste att en pojk skulle göra mig besviken även om jag så klart skulle komma över det till slut. Känns hemskt att säga så. Men menar bara att jag förstår dig i dina tankar
Jag har bara gråtit några timmar idag. Så konstigt skulle inte ens ha ett barn till. Men det blev min extra chans till dotter. Sen tycker jag det är skillnad över att vara besviken på ett kön man aldrig kommer uppleva. Även om känslan kan vara stark hos andra kommer vi med tre söner aldrig få uppleva en dotter. Det är en stor sorg för mig. Jag vet att jag inte hade känt samma sak om jag haft en dotter, tror inte det iaf. Jag var inte ledsen över en andra son men är jätteledsen nu över en oplanerad trea som inte blir en dotter. Jag kan inte ens förställa mig mamma till tre söner men kommer ju bli det. Jag har googlat fel på rul, fast jag själv såg snoppen. Helt orimlig med andra ord.
Ska boka ett privat tillväxt får jag veta storleken på bebisen med. :) redan börjat handla kläder så vill vara lite mer säker. Jag går inte runt och tänker flicka längre men ändå. Det är fortfarande svårt att smälta då magkänslan var så stark men det känns bättre och bättre.
Hon var lite stressad och låg efter i tiden så kändes inte helt 100. Ja märkligt! Har du varit på rul?
Hej tjejer!
länge sedan jag skrev här. Var på mitt rul i fredags som visade en liten aktiv pojk <3.
har en fråga gällande barnets rörelser Och hur det bör kännas. Har inte känt något förrän nu är i 19+6 iom att jag har moderkakan fram. Men för någon vecka sen tyckte jag att jag kände typ ett kurrande eller en ?tingeling-feeling.? Först trodde jag att jag var hungrig men detta var efter att jag ätit mig proppmätt på pizza haha. Kände det dock väldigt högt upp, ovanför naveln vid revbenen.
men idag när jag satt kände jag typ en drag känsla nedanför naveln, typ som en fisk som nappar på fiskespöt haha kan inte beskriva något annat, typ något som drar lätt. Kan det vara bebis?
Är ni vaccinerade? Ser att fler i tråden har anhöriga med covid!
varför jag frågar är för att jag själv inte vågar ta min 2 dos och undrar om fler gör som jag .
Idag går jag in i vecka 21 och vill höra om andra har upplevt något som jag upplevt de senaste dagarna. Vissa tider på dagen, oftast på kvällen, blir magen uppblåst så pass att det är riktigt obehagligt. Typ som när man blåser upp en ballong tills den nästan är på väg att spricka, haha, svårt att förklara. Den är liksom jättehård när jag trycker på den. Lägger jag mig ner så försvinner det i princip, men ställer jag mig upp igen så kommer det igen. Ska prata med barnmorskan om det nästa vecka, men ville bara se om någon annan har erfarenhet av samma sak.
En annan sak också är att jag börjar få svårt att sova för att jag inte hittar någon ställning som inte känns obehaglig. Ligger jag på sidan så känns det som magen hänger ner för mycket och det kan göra lite ont eller så blir jag illamående. Ligger jag på rygg så blir jag också illamående. Det börjar bli lite jobbigt faktiskt!
En liten fråga. Jag jobbar som sjuksköterska och har nu sen v 20 börjat jobba administrativt och utan patientkontakt. Pga Covid-19 men också pga min foglossning. Allt har flutit på fint tills idag... För första gången på länge så var jag med på APT (jobbar sällan de dagarna och undviker oftast större samlingar) men idag var jag med då jag hade en del att informera om. Därför satte jag mig långt ifrån alla andra i andra delen av det stora rummet med flera meter tillgodo. Helt plötsligt började jag få frågor/kommentarer från en av mina kollegor om att det är så konstigt att jag kan träffa personal men inte patienter. Påtalade att jag satt med stort avstånd och att det heller inte enbart var covid som är orsaken till att jag arbetar administrativt. Fick då fler frågor från andra kollegor om vad som egentligen kan hända om jag skulle få Corona och fick frågor om hur många sprutor jag tagit osv... Kände mig väldigt utsatt och ifrågasatt. Det förvånade mig mycket då jag har fantastiska kollegor som gör jobbet så lätt att gå till men det här kändes annorlunda. Någon mer som upplevt nåt liknande? Vad kan det vara som är så provocerande med detta? Är knappast något nytt med Covid och vi har dessutom haft en gravid kollega tidigare under pandemin...