svansmamman skrev 2021-11-24 10:08:03 följande:
Fy jag förstår dig! Förändringar åt något håll gör ju att man funderar på om allt verkligen är som det ska. Lyxigt att ha en doppler hemma, jag förstår att det är ett ypperligt sätt att stilla oron!
Jag ska på ännu ett UL på måndag, jag har inte riktigt bestämt om vi ska göra NIPT då eller om vi helt ska strunta i det. Jag pendlar väldigt mycket i om jag vill göra det eller inte. Det som talar emot är väl främst kostnaden och att jag egentligen inte är orolig för att något är fel men det som talar för är att jag nu inbillar mig att jag "jinxar" det om jag inte tar testet. Man är ju inte riktigt som man ska, haha.
Ja men det gör ju de. Men magen får gärna börja växa lite. Det skulle vara lite lugnande. Ja jag köpte hem en doppler direkt. Kändes skönt. Hade det förra gången jag gick en hel graviditet också.
Är ju ingen stor kostnad så det kändes givet.
Ja jag har också velat lite men vi kommer nog göra det oavsett. Lika bra annars kommer jag gå och fundera. Och man får ju veta kön också vilket kommer bli kul. Då kommer vi veta innan jul. Blir en bra julklapp till familjen